Overname van Avaloq door NEC met succes voltooid

ZURICH & TOKIO--()--Avaloq, een in Zwitserland gevestigde wereldleider in digitale bankoplossingen en technologie voor vermogensbeheer, en het in Japan gevestigde NEC Corporation hebben vandaag de afronding aangekondigd van de overname van Avaloq door NEC. De combinatie van hun gedeelde visie, technologische sterke punten en wereldwijde aanwezigheid, die elk marktleider zijn in hun eigen vakgebied, zullen de langetermijnstrategie voor groei, wereldwijde expansie en waardecreatie van beide bedrijven versnellen.

Deze overname werd voor het eerst aangekondigd in oktober 2020 en na ontvangst van de relevante wettelijke goedkeuringen werd de overname afgerond op 22 december 2020. NEC bezit nu 100% van de aandelen van Avaloq, inclusief de 45% die voorheen in handen was van private equity-firma Warburg Pincus. evenals de resterende aandelen in handen van Avaloq’s oprichter Francisco Fernandez en door werknemers.

Joseph Jasper, j-jasper(at)nec.com

Joseph Jasper, j-jasper(at)nec.com