Food Union overtreft 2020 prognoses ondanks het jaar van de wereldwijde onzekerheid

RIGA, Letland--()--Food Union (Europe), een wereldwijde ijs- en zuivelproducent en -distributeur, sluit 2020 af met sterke financiële resultaten en uitstekende commerciële prestaties, ondanks de wereldwijde onzekerheid veroorzaakt door de COVID-19-pandemie . De Group heeft zijn markt zien groeien te midden van uitdagingen veroorzaakt door veranderende markten, veranderende consumentenvoorkeuren en transformerende waardeketens van distributeurs.

“Ik ben verheugd aan te kondigen dat we op schema liggen om ons doel te bereiken om in 2020 een omzetstijging van 5% te bereiken”, aldus Normunds Staņēvičs, CEO van Food Union Europe. “Dit is erg bemoedigend, gezien de ongekende marktdynamiek dit jaar. Strategisch gezien is het vermeldenswaard dat het marktaandeel van Food Union voor ijs met gemiddeld 0,5% is toegenomen in markten waar we onze producten verkopen. In de ijsactiviteiten van Food Union stegen de winstmarges met gemiddeld 1,8%. Dit is een significant resultaat gezien de uitdagende tijden. Onze Group zal in 2021 sterk gepositioneerd zijn voor groei.”

Linda Mežgaile
Food Union Head of PR