Chengdu-Europe Railway voegt momentum toe aan Chengdu’s opkomst als internationale hub, wat leidt tot nauwere samenwerking tussen Chengdu en Tilburg

Roland Verbraak, general manager of GVT Group of Logistics (Photo: Business Wire)

CHENGDU, China--()--Chengdu in de Chinese provincie Sichuan en Tilburg in Nederland, de twee steden aan de andere uiteinden van de Euraziatische landmassa, zijn nu nauw met elkaar verbonden via een intercontinentale spoorweg van bijna 11.000 kilometer. In een recent interview met Xinhuanet prees Roland Verbraak, algemeen directeur van GVT Group of Logistics – de Nederlandse partner van de Chengdu-Europe Railway: “Niet alleen onze relaties met Chinese partners komen dichterbij, maar ook de twee steden Chengdu en Tilburg zijn ook zustersteden geworden. De internationale ontwikkeling van Chengdu vordert goed in een snel tempo. ”

Goederenvervoer langs de spoorlijn Chengdu-Europa heeft niet alleen de economische groei in China en Nederland gestimuleerd, maar ook de verbindingen tussen Chengdu en plaatsen langs de route verdiept, waardoor de opkomst van de stad als toegangspoort tussen Azië en Europa werd versterkt.

“Onze relatie met Chengdu begon met hun eerste bezoek in 2015, en we bereikten snel een akkoord”, zei Roland. “Onze samenwerking is de afgelopen jaren gestaag vooruitgegaan.”

“Spoorvervoer heeft duidelijke voordelen. De 15-daagse vrachttijd is veel korter dan verzending over zee, en de kosten zijn aanzienlijk lager dan bij luchtvracht, waardoor de logistieke efficiëntie toeneemt en de kapitaalomzet stijgt”, aldus Roland.

Wei Wang
info@xinhuaeurope.com