Northern Data AG neemt eerste datacenter in Nederland in gebruik

Significante uitbreidingsstap vanwege de grote vraag naar HPC-infrastructuur

– Verdere locaties kort voor ingebruikname

– Rekenkracht van 404 Petaflops tegen het einde van Q1/2021

FRANKFURT AM MAIN, Duitsland--()--Northern Data AG (XETRA: NB2, ISIN: DE000A0SMU87), een toonaangevende leverancier van High-Performance Computing (HPC) -oplossingen, neemt zijn nieuwste HPC-datacenter nabij Maastricht in gebruik. Deze nieuwe faciliteit omvat een van de grootste GPU-clusters ter wereld en wordt de eerste datacenterlocatie van het bedrijf in de Europese Unie. Het bedrijf zal vanaf begin december beginnen met het installeren van de eerste hardware voor zijn op GPU gebaseerde Distributed Computing Cluster. Het GPU-cluster is een van de belangrijkste uitbreidingsstappen van Northern Data AG en zal naar verwachting tegen het einde van Q1/ 2021 worden opgeschaald om een ​​rekenkracht van 404 Petaflops (FP64) te bereiken. Met dit vermogen wordt het een van de grootste GPU-clusters in zijn soort ter wereld. De krachtigste supercomputer ter wereld, het Japanse Fugaku, heeft een rekencapaciteit van 415 Petaflops.

Press Contact:
Northern Data AG