Hisense aangeklaagd wegens schending van essentiële octrooien van AVC

DENVER--()--MPEG LA heeft vandaag aangekondigd dat octrooihouders in de AVC Patent Portfolio License van MPEG LA bij het Landgericht Düsseldorf, Duitsland octrooiaanvragen hebben ingediend tegen Hisense Germany GmbH (“Hisense”) wegens inbreuk op patenten die essentieel zijn voor de AVC/H .264 (MPEG-4 Part 10) digitale videocoderingsstandaard die wordt gebruikt in mobiele apparaten, televisies en andere producten.

Volgens de klachten biedt Hisense televisieproducten aan in Duitsland die gebruik maken van gepatenteerde AVC-methoden zonder licenties bij de individuele patenthouders of een portfoliolicentie die deze patenten omvat die worden aangeboden door MPEG LA. De rechtszaken vragen om geldelijke schadevergoeding en een rechterlijk bevel.

De eisers worden vertegenwoordigd door een team onder leiding van Axel Verhauwen van Krieger Mes & Graf v. Der Groeben en Gottfried Schüll van Cohausz & Florack.

Tom O’Reilly
MPEG LA, LLC