Visa lanceert onderzoekscentrum dat zich inzet voor het promoten en bevorderen van wereldwijde economische rechtvaardigheid en inclusiviteit

Visa Economic Empowerment Institute zal uniek onderzoek uitvoeren en ontwikkelen en krachtige inzichten genereren om het wereldwijde betalingsecosysteem te verbeteren

SAN FRANCISCO--()--Visa Inc. (NYSE: V) heeft vandaag de lancering aangekondigd van het Visa Economic Empowerment Institute (VEEI), een expertisecentrum voor onderzoek en publiek-private dialoog over betalingsbeleid, toegewijd aan het promoten en bevorderen van rechtvaardige economische empowerment van individuen, bedrijven en samenlevingen over de hele wereld.

De VEEI zal nieuw onderzoek en inzichten ontwikkelen die zijn ontworpen om het langetermijnbeleid binnen het wereldwijde betalingsecosysteem te informeren en de waarde van digitale betalingen en wereldwijde netwerken te promoten om inclusie te bevorderen en economische groei te stimuleren. VEEI zal dienen als een forum voor beleidsmakers, regelgevende instanties, niet-gouvernementele organisaties en internationale organisaties om samen te komen en samen te werken aan beleid om de wereldeconomie weer op te bouwen en te laten groeien.

Lindy Mockovak
Lindy.Mockovak@visa.com