inRiver utser Per-Olof Schroeder till ny VD

MALMÖ--()--inRiver, som levererar SaaS-baserade lösningar för Product Information Management (PIM), meddelar att styrelsen idag har utsett Per-Olof Schroeder till ny VD för bolaget. Per-Olof tillträder sin tjänst med omedelbar verkan.

“Styrelsen tackar Thor Johnson för hans ledning av bolaget under de två senaste åren, och är glada över att välkomna Per-Olof som vår nye VD," säger inRivers styrelseordförande, Jorgen Smidt. "Per-Olof har en påvisad erfarenhet av att mycket framgångsrikt leda utveckling av SaaS Computing Services, molnbaserade tjänster, och samtidigt leverera stark tillväxt både gällande intäkter, lönsamhet och marknadsandelar. I sin roll som bolagets VD kommer han fortsätta att utveckla inRivers mission att hjälpa våra kunder bli bäst på att marknadsföra och sälja sina produkter."

Schroeder har mer än 25 års erfarenhet av ledande befattningar inom IT-branchen, inklusive 15 år på Microsoft, varav sju år som chef över Microsofts Productivity & Business Process Business Group i västeuropa. “Jag är mycket hedrad och glad över att få denna möjlighet att komma till inRiver och leda detta kompetenta och framgångsrika team," säger Schroeder. "Det är en fantastiskt spännande tid för den här branchen. Med inRivers starka position på marknaden, dess potential och unika erbjudande, ser jag mycket fram emot att komma ombord och leda nästa fas av inRivers tillväxtresa.”

Om inRiver

inRiver grundades 2007 och ger marknadsförare och säljare av e-handelsprodukter ett nytt sätt att visa upp och sälja sina produkter. Genom att tillhandahålla PIM-produkter och tjänster (Product Information Management) som hjälper till att skapa, uppdatera, bevara och distribuera produktinformation globalt hjälper inRiver företag att uppnå ökad avkastning, större kundnöjdhet och stärkt varumärkeskapital. Över 1 500 varumärken och 500 kunder i 21 länder förlitar sig på att inRiver effektivt styr produktflödet för deras globalt erkända varumärken. inRiver har sitt huvudkontor i Malmö med filialer i Chicago, London, Amsterdam och Stockholm, och är en Microsoft Gold-Certified Partner. Mer information finns på www.inriver.com.

Erika Goldwater
inRiver