P&G publiceert MVO-rapport 2018: focus op schoon water, gendergelijkheid en plastic afval

P&G brengt bijdragen aan maatschappij, gemeenschap en milieu voor het voetlicht in Citizenship-rapport 2018

P&G issued its 2018 Citizenship Report, which highlights the Company's progress in its Citizenship priority areas of Community Impact, Diversity & Inclusion, Gender Equality and Environmental Sustainability, all of which are based in a foundation of Ethics and Corporate Responsibility. (Graphic: Business Wire)

CINCINNATI--()--The Procter & Gamble Company (NYSE: PG) heeft een lange traditie van bijdragen aan maatschappelijke doelen. Het bedrijf gaat daarmee door en blijft zich inzetten voor het verlichten van het dagelijks leven van slachtoffers van rampen en het stimuleren van het debat over diversiteit, inclusie en gendergelijkheid via zijn advertenties. Ook werkt het verder aan een positieve bijdrage aan het milieu met nieuwe doelstellingen voor 2030; zo wil het bereiken dat in 2030 geen verpakkingen van het bedrijf meer in zee terechtkomt.

In het vandaag gepubliceerde Citizenship-rapport 2018 richt P&G de schijnwerper op de recente activiteiten die de rol van het het bedrijf als positieve kracht en motor voor groei bevestigen.

“Onze ambitie is duidelijk. We willen een positieve kracht en motor voor groei zijn. We weten dat hoe meer we het maatschappelijke aspect integreren in de manier waarop we zakendoen, hoe groter onze impact is op de mensen die onze producten gebruiken, de gemeenschappen waarin we wonen en werken en de wereld om ons heen. En dat helpt ons weer onze onderneming verder te ontwikkelen en te laten groeien,” aldus David Taylor, voorzitter van de Raad van Bestuur, President en Chief Executive Officer van P&G.

Het bedrijf heeft vooruitgang geboekt op alle maatschappelijke aandachtsgebieden. Het rapport belicht onder meer de volgende punten:

• Impact op de gemeenschap: dit jaar bereikte het bedrijf een mijlpaal met zijn programma voor veilig drinkwater voor kinderen: de 14 miljardste liter schoon drinkwater werd gedistribueerd aan degenen die het het hardst nodig hebben. De merken van P&G hebben veel gedaan om slachtoffers van natuurrampen, zoals de orkanen Harvey, Irma, Maria en Florence, te helpen; in het kader van het Loads of Hope-programma van het P&G-wasmiddelenmerk Tide zijn meer dan 3.800 ladingen wasgoed gewassen om mensen die zijn getroffen door natuurrampen, iets meer het gevoel van een normaal leven te geven.
  • Diversiteit en inclusie: P&G zette aan tot belangrijke dialogen over gelijkheid met twee bekroonde films: 'The Talk' over racistische vooroordelen, en 'The Words Matter' over inclusie van LGBT+. Haar merken hebben verscheidene reclamecampagnes gelanceerd waarin zeer diverse gezinnen en personen op een positieve manier in beeld werden gebracht. Intern heeft het bedrijf als onderdeel van het Flex@Work-programma extra voorzieningen geïntroduceerd om het ouderschapsverlof voor werknemers te moderniseren.
  • Gendergelijkheid: als bedrijf dat vooroploopt als het erom gaat zijn invloed te gebruiken om aandacht te vragen voor gendergelijkheid, heeft P&G een prikkelende nieuwe tentoonstelling, 'Women at Work: Myth vs. Reality,' georganiseerd, waarin vraagtekens werden gezet bij verouderde ideeën over vrouwen op het werk. Het bedrijf werkte ook samen met Sesame Workshop en de Muppets om het verwachtingspatroon over gender voor jongens en meisjes over de hele wereld bij te stellen en lanceerde een reeks nieuwe merkreclamecampagnes die pleiten voor een gelijke stem en gelijke vertegenwoordiging voor alle personen.
  • Duurzaamheid: in april kondigde het bedrijf ambitieuze duurzaamheidsdoelen aan voor 2030. Nu P&G al veel van haar doelstellingen voor 2020 voor klimaat, water en afval heeft bereikt, richt het Ambition 2030-kader zich op de gebieden waar het bedrijf het grootste positieve verschil kan maken - bij zijn merken, zijn toeleveringsketen, de maatschappij en zijn werknemers. Het bedrijf richt zich opnieuw op plastic afval en veel van zijn merken gaan extra inspanningen leveren om de recyclebaarheid van verpakkingen te vergroten en meer gerecycled materiaal te gebruiken.

“Ons bedrijf richt zich al meer dan 180 jaar op het verbeteren van de levens van mensen. Dat is wie we zijn. Dat is wat we doen. En dat motiveert ons om meer te doen en een positieve kracht en een motor voor groei in de wereld te zijn,” aldus Taylor.

De samenvatting, een 24 pagina's tellend overzicht van de voortgang en de verhalen is online beschikbaar, evenals een uitgebreide versie van het rapport. De video van David Taylor over de vooruitgang op maatschappelijk gebied is hier online te vinden. P&G publiceerde sinds 1999 jaarlijks een duurzaamheidsverslag, maar breidde dit vanaf 2016 uit met een uitgebreid overzicht van de maatschappelijke prioriteiten van het bedrijf.

Over Procter & Gamble

P&G bedient consumenten over de hele wereld met een van de sterkste portfolio's van vertrouwde, toonaangevende kwaliteitsmerken, waaronder Always®, Ambi Pur®, Ariel®, Bounty®, Charmin®, Crest®, Dawn®, Downy®, Fairy®, Febreze®, Gain®, Gillette®, Head & Shoulders®, Lenor®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, SK-II®, Tide®, Vicks® en Whisper®. De P&G-gemeenschap omvat activiteiten in circa 70 landen verspreid over de hele wereld. Zie http://www.pg.com voor het laatste nieuws en uitgebreide informatie over P&G en haar merken.

Procter & Gamble
Damon Jones, 513-983-0190