SailPoint Survey toont de gewoonten van de werknemers, die een groeiend risico met zich meebrengen temidden van de digitale transformatie

AUSTIN, Texas--()--Jaarlijks marktimpulsenquête wijst uit dat bijna 50% van de werknemers gebruik maakt van AI-chatbots en persoonlijke assistenten voor werkefficiëntie

De resultaten van het 10e jaarlijkse Market Pulse Survey van SailPoint Technologies Holdings, Inc. (NYSE: SAIL), de leider in het bestuur van de identity governance, stelt een alarmerende tendens aan de kaak: ondanks een verhoogde nadruk op cybersecurityvoorlichting in de werkplaats, worden de slechte cybersecuritygewoonten van werknemers slechter, vanwege de snelheid en de ingewikkeldheid van de digitale transformatie. Van de 1.600 ondervraagde werknemers wereldwijd gaf 75% van de respondenten toe dat ze wachtwoorden over verschillende accounts, waaronder werk en persoonlijk, hergebruiken, vergeleken met 56% die toegaf dit te doen in 2014, toen SailPoint voor het eerst deze vraag stelde.

Voor meer belangrijke bevindingen, zie de infographic, Balancing Efficiency and Security in Today’s Enterprises.

SailPoint
Jessica Sutera, 978-278-5411