Ontex: Kennisgeving Transparantieverklaring

Openbaarmaking in overeenstemming met de vereisten van artikel 14 van de Wet van 2 mei 2007

AALST-EREMBODEGEM, België--()--Koersgevoelige Informatie:

Ontex Group NV (“Ontex”) maakt de kennisgevingen van belangrijke deelnemingen die zij heeft ontvangen, openbaar overeenkomstig de Belgische wet van 2 mei 2007 op de openbaarmaking van belangrijke deelnemingen in beursgenoteerde vennootschappen.

Op 22 oktober 2018 heeft Black Creek Investment Management Inc. Ontex in kennis gebracht dat zij 2.493.603 Ontex aandelen heeft verkregen als gevolg van de verwerving van stemrechten verbonden aan effecten of stemrechten, en daarmee de drempel van 3,00% van alle stemrechten in Ontex heeft overschreden tot 3,03%.

Overeenkomstig haar verplichting publiceert Ontex de inhoud van de door haar ontvangen kennisgeving.

Datum kennisgeving: 22 oktober 2018

Datum drempeloverschrijding: 19 oktober 2018

Overschreden drempel: 3,00%

Kennisgeving door:

Black Creek Investment Management Inc.   123 Front Street, Suite 1200, Toronto, Ontario, Canada, M5J 2M2

Noemer op datum kennisgeving: 82.347.218 aandelen

Stemrechten en gelijkgestelde financiële instrumenten:

(A) Stemrechten   Vorige kennisgeving   Na de transactie
# stemrechten #

Houders van

Verbonden aan

effecten

Niet verbonden

aan effecten

Verbonden aan

effecten

Niet verbonden

aan effecten

Black Creek Investment Management Inc. 2.431.844 2.493.603   3,03%
TOTAAL   2.493.603 0 3,03% 0,00%

(B) Equivalente financiële instrumenten   Na de transactie
Houders van

equivalente

financiële instrumenten

Aard

financieel

instrument

Vervaldatum   Uitoefening speriode of -datum   Aantal stemrechten die kunnen verworven worden als het instrument uitgeoefend wordt   % stemrechten   Afwikkeling
- - - - - - -
TOTAAL       0 0,00%
    Aantal stemrechten   Percentage stemrechten
TOTAAL (A + B) 2.493.603 3,03%

Keten van gecontroleerde ondernemingen via dewelke de deelneming daadwerkelijk

wordt gehouden

Black Creek Investment Management Inc. is geen gecontroleerde onderneming.

Bijkomende informatie

Black Creek Investment Management Inc. treedt op als discretionair vermogensbeheerder en houdt voor rekening van haar klanten stemrechten verbonden aan aandelen. De meldingsplicht is ontstaan als gevolg van het overschrijden van 3% van alle stemrechten die Black Creek Investment Management Inc. aanhoudt. Black Creek Investment Management Inc. kan de stemrechten uitoefenen, zonder enige instructie van haar klanten.

Kennisgevingen van belangrijke deelnemingen die moeten worden gedaan overeenkomstig de Wet van 2 mei 2007, dienen te worden gestuurd naar: investorrelations@ontexglobal.com

Deze kennisgeving zal worden gepubliceerd op: http://www.ontexglobal.com/press-room

Over Ontex
Ontex is een toonaangevende, internationale producent van artikelen voor persoonlijke hygiëne, met een grote expertise op het vlak van babyverzorging, vrouwelijke hygiëne en volwassenenzorg. De innovatieve producten van Ontex worden verdeeld in meer dan 110 landen via eigen merken zoals BBTips, BioBaby, Pompom, Bigfral, Canbebe, Canped, ID en Serenity, net als via toonaangevende retailermerken.
Wereldwijd werken er meer dan 11.000 enthousiaste mensen voor Ontex in 22 landen. Het hoofdkantoor is gevestigd in Aalst (België). Ontex maakt deel uit van de Bel20 en de STOXX® Europe 600-index.
Wilt u op de hoogte blijven van het laatste nieuws? Bezoek dan www.ontexglobal.com of volg ons op LinkedIn.

Ontex
VRAGEN VAN BELEGGERS