Verklaring Elliott Advisors (UK) over Telecom Italia

MILAN & LONDON--()--Elliott Advisors (UK) Limited (“Elliott”) heeft de afgelopen weken de gelegenheid gehad om constructief samen te werken met veel van de belangrijkste belanghebbenden van Telecom Italia (“TIM”, of het “bedrijf”), waaronder de CEO, meneer Amos Genish, leden van het managementteam, andere aandeelhouders en vele andere marktdeelnemers.

Elliott is principieel van mening dat Telecom Italia een unieke positie inneemt op de Italiaanse markt en over een uitstekende collectie activa beschikt met het potentieel om aanzienlijke en consistente rendementen voor haar aandeelhouders te genereren en tegelijkertijd voor nationaal strategisch infrastructuuractief te versterken. Slecht rentmeesterschap onder de door Vivendi gecontroleerde Raad van Bestuur heeft echter geleid tot zeer zorgwekkende corporate governance kwesties en een alomtegenwoordige en aanhoudende waarderingskorting. Op dit ogenblik is Elliott van oordeel dat een onafhankelijke Raad van Bestuur van het allergrootste belang is om problemen op te lossen en om de waardecreatie voor alle belanghebbenden te maximaliseren.

London
Elliott Advisors (UK) Limited