The Spheres komen tot bloei bij hoofdkantoor Amazon in Seattle

The Spheres—nieuwste gebouwen op de campus van Amazon in hartje Seattle — hebben geen afgesloten ruimtes, vergaderzalen of bureaus, en werknemers kunnen bijeenkomen in boomhutten onder metershoge bomen en zitruimtes, of langs kletterende watervallen lopen

Planten, bomen, zonlicht, aarde en water staan centraal – het geluid van kabbelend water en de geur van bloeiende planten scheppen een botanische ervaring die bezoekers afsluit van de stedelijke omgeving

Het project creëerde meer dan 600 voltijds banen en maakt deel uit van de 4 miljard dollar die Amazon investeert in het ontwerp, de ontwikkeling en de bouw van zijn hoofdkantoor in Seattle

The Spheres zijn open voor educatieve programma’s ten behoeve van de lokale gemeenschap van Seattle, in de vorm van rondleidingen, excursies en samenwerkingen met scholen

SEATTLE--()--(NASDAQ: AMZN) — Amazon heeft vandaag de opening van The Spheres aangekondigd – die nieuwste panden die bij het hoofdkantoor in Seattle horen waarin 40.000 planten uit alle delen van de wereld zijn ondergebracht. Nergens ter wereld is er een plek als The Spheres – een ruimte voor werknemers van Amazon die eerder op een regenwoud in de wolken lijkt dan een kantoor. Planten, bomen, zonlicht, aarde en water staan centraal – het geluid van stromend water en de geuren van bloeiende planten scheppen een botanische ervaring waarin bezoekers helemaal weg zijn van de stadse drukte. The Spheres zijn het resultaat van innovatief denken over het karakter van de werkvloer en lange gesprekken over elementen die stedelijk kantoren ontberen – een directe band met de natuur. Onderzoek lijkt erop te wijzen dat werkruimtes met een op natuur gericht ontwerp de creativiteit en het brein stimuleren.

Amazon.com, Inc.
Media Hotline