De “Note Staining Kit” (NSK) van TMD Security – kentering in de strijd tegen plofkraken op geldautomaten

SCHAFFHAUSEN, Zwitserland, PHILADELPHIA & MEXICO-STAD--()--TMD heeft vandaag een uitbreiding van zijn productportfolio aangekondigd door middel van verdere investeringen in R & D en de overname van de technologie en producten van Secure Banking Technology, Zuid Afrika. De oprichter van dit bedrijf, Mike Robson, is de uitvinder van de “Note Staining Kit” (NSK), de enige effectieve methode in de strijd tegen het wereldwijd groeiende probleem van plofkraken op geldautomaten.

Het met inktvlekken onbruikbaar maken van bankbiljetten tijdens een fysieke aanval op de geldautomaat werkt als afschrikmiddel tegen criminelen en reduceert de buit tot nul. Tot op heden hebben die “inktsystemen” echter een probleem: bij een aanval op de geldautomaat met explosieven is het inktsystem al verwoest voordat de inkt is geactiveerd.

TMD Security’s NSK is in dat opzicht uniek, want de inktpatronen breken direct na de explosie en 100% van de bankbiljetten worden bevlekt met inkt en dus onbruikbaar. Daarnaast is de schokgolftechnologie van NSK niet afhankelijk van detectie, dus geen “valse activering”. NSK is bovendien geschikt voor alle soorten bankbiljetten.

“ATM explosies resulteren in verlies van cash geld en serieuze bijkomende schade, het meest belangrijk is echter het gevaar voor mensenlevens”, aldus Cees Heuker of Hoek van TMD Security.

De industrie maakt sterkere kluizen, de criminelen gebruiken zwaardere explosieven en de risico’s voor mensenlevens worden groter en groter.

“NSK verandert de regels” aldus Cees. “Het aantal ATM explosies in Zuid Afrika was ongekend hoog maar NSK is zo effectief dat het aantal sterk is gedaald. Om het vertrouwen in- en de integriteit van de “ATM industrie” te waarborgen richt TMD Security, net als met de uitvinding van de anti-skimming techniek, zich nu ook volledig op fysieke beveiliging.”

ATM producenten en TMD werken samen om hun klanten te helpen in deze strijd en NSK is beschikbaar voor alle grote ATM merken en soorten cassettes.

TMD Security
Claire Shufflebotham