MyHeritage lanserar nydesignad mobilapp för släktforskning

Loading media player...

Introducing the MyHeritage mobile app for iOS and Android

TEL AVIV, Israel & LEHI, Utah--()--MyHeritage, den ledande destinationen för att upptäcka, bevara och dela släkthistoria, meddelade i dag lanseringen av en helt omgjord version av sin mobilapp. Den förbättrade mobilappen för iOS och Android gör det möjligt för familjer runt om i världen att bygga sitt släktträd, upptäcka förfäder och släktingar direkt, samt att bevara och dela sitt arv med ett snyggare och mer intuitivt gränssnitt. Som en del av företagets starka fokus på mobila produkter meddelade MyHeritage även öppningen av ytterligare ett kontor i Tel Aviv för sitt snabbt växande mobilutvecklingsteam.

Hittills har fler än 4 miljoner människor laddat ner MyHeritageappen och dess användning ökar världen över. De senaste 3 månaderna har MyHeritageappen för Android legat på topp 100 i sin kategori på Google Play i 40 länder. Dessutom är appen för tillfället rankad i topp 5 i sin kategori i Danmark och Norge, i både Apples App Store och Google Play.

Androidversionen utsågs nyligen av Google som en “utvald app” i över 100 länder, vilket gör MyHeritage till det första släktforskningsföretaget att få ett sådant erkännande.

“Uppsvinget av MyHeritageappens popularitet är ett bevis på den ökande efterfrågan av mobila produkter av hög kvalitet för släktforskning”, säger Mike Mallin, produktchef på MyHeritage. ”MyHeritage fokuserar på att göra det möjligt för alla att göra fascinerade upptäckter som är omedelbara och betydelsefulla. Vår omgjorda app är avgörande för att uppnå detta genom en mycket förbättrad användarupplevelse. Tillsammans med vårt engagerade och snabbt växande team av mobilexperter planerar vi att utforska nya möjligheter för våra användare under 2015 och därefter."

MyHeritages app är tillgänglig gratis på Apples App Store och Google Play. Här kan du se en kort video om MyHeritages mobilapp.

Om MyHeritage

MyHeritage är den ledande destinationen för att upptäcka, dela och bevara släkthistoria. Som teknikorienterade ledare gör MyHeritage släktforskning till en aktivitet som är tillgänglig och givande – direkt. Dess globala användarbas har tillgång till ett massivt bibliotek av historiska poster och internationella samlingar av släktträd, samt banbrytande sök- och matchningstekniker. Betrodda av miljontals familjer, erbjuder MyHeritage ett enkelt sätt att dela sina släkthistorier, från förr och nutid, och spara dem för framtida generationer. MyHeritage finns tillgängligt på 42 olika språk. www.myheritage.se

Detta meddelandes ursprungliga källspråkstext är den officiella versionen. Översättningar tillhandahålls endast som ett stöd och skall jämföras med källspråkstexten, vilken är den enda versionen av texten som har rättslig verkan.

MyHeritage
Sara Silander, kommunikatör