Inaki Echave komt bij Blackstone en richt zich op Spanje en Portugal

LONDEN & MADRID--()--Blackstone (NYSE:BX) kondigde vandaag aan dat Inaki Echave bij de private equity-groep komt, waar hij als managing director voornamelijk voor Spanje en Portugal verantwoordelijk zal zijn. De heer Echave was tot voor kort partner van Magnum Capital, het grootste onafhankelijke buy-out fonds op het Iberische schiereiland. Hij zal samenwerken met Claudio Boada, de voorzitter van Blackstone voor de Iberische regio.

Lionel Assant, Senior Managing Director bij Blackstone en directeur voor de Europese private equity-activiteiten, zei, “Wij zijn heel blij dat iemand met het talent en de ervaring van Inaki bij Blackstone komt. In de regio bestaat een grote noodzaak voor de inzet van ons geduldkapitaal op lange termijn, zodat bedrijven kunnen groeien en banen en waarden creëren.”

Mr. Echave voegde hieraan toe, “Het doet me een groot plezier om bij Blackstone te komen, de grootste private equity-firma ter wereld. Het bedrijf beschikt over een wereldwijd netwerk en een unieke ervaring en expertise in de groei van bedrijven waar het in investeert. Ik verheug me er op deel uit te maken van het investeringsteam.”

Joe Baratta, algemeen directeur private aandelen bij Blackstone, zei, “Blackstone ziet grote kansen in Spanje. Wij hebben er vertrouwen in dat de leiders in Spanje actie gaan ondernemen om de economie in veiliger vaarwater te brengen, en wij geloven in de lange termijn mogelijkheden van deze economie. Inaki is een fantastische investeerder die onze kernwaarden deelt: partnerschappen aangaan met goede bedrijven en het management hiervan voor een betere groei.”

In 2010 kocht Blackstone Mivisa, een Spaans verpakkingsbedrijf. Hierna heeft het meer dan €35m geïnvesteerd in het bedrijf dat zijn verkoop zag groeien met meer dan 11% en zijn arbeidsaanbod met 5%. Blackstone heeft sinds einde 2012 wereldwijd voor $51 miljard aan activa in private aandelen in beheer en vanaf deze datum zal het $16 miljard wereldwijd investeren in private aandelen in de toekomst. Vorig jaar ging het bedrijf verbintenissen en investeringen aan voor $5 miljard in private aandelen.

Voordat de heer Echave in 2006 bij Magnum kwam, was hij werkzaam bij 3i Group als directeur van het Pan-Europese buyout-team met vestiging in Londen en directeur van het Spaans/Portugese team in Madrid. Vóór 3i was hij actief bij JP Morgan Partners (nu CCMP Capital Advisors) in Madrid en Londen, en deed hij een nieuwe lancering van de activiteiten van dit bedrijf in Spanje. Hij begon zijn loopbaan als strategisch adviseur bij Bain & Company voor diverse sectoren en bedrijven in Spanje en het Verenigd Koninkrijk.

Mr. Echave heeft een MBA behaald bij INSEAD in Frankrijk en heeft een tweevoudige graad in Rechten en Bedrijfskunde aan de ICADE Universiteit in Madrid en de Tübingener Universität in Duitsland.

Over Blackstone

Blackstone is een vooraanstaande wereldwijde onderneming voor investeringen en financieel advies. Wij streven ernaar een positieve economische impact en lange termijnwaarde te creëren voor onze investeerders, de bedrijven waarin wij investeren, de ondernemingen die wij van advies dienen en de globale economie in het algemeen. Wij worden hierin bijgestaan door de toewijding van onze buitengewone medewerkers en een flexibel kapitaal. Onze activiteiten voor het beheer van alternatieve activa omvatten fondsen voor private equity, vastgoed, hedgefondsoplossingen, kredietverschaffing, en gesloten beleggingen. Blackstone verstrekt ook diverse adviesdiensten, waaronder financieel en strategisch advies bij herstructurering en reorganisatie en diensten op het gebied van fondsbeleggingen. Voor meer informatie kunt u terecht op www.blackstone.com. Volg ons op Twitter @Blackstone.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.

Dedalo Comunicación voor Blackstone
Andy Hazell, +34 91 131 9570