NielsenIQ lanceert GenAI-tool NIQ Ask Arthur in NIQ Discover waarmee gebruikers de kracht van data kunnen ontsluiten

CHICAGO--()--NielsenIQ (NIQ), de wereldleider in meting en gegevensanalyse, kondigt verheugd aan dat 'NIQ Ask Arthur’- een baanbrekende GenAI-gestuurde tool— in NIQ Discover is geïntegreerd. Deze transformatieve oplossing biedt wereldwijde AI-ondersteunde zoekfuncties en gepersonaliseerde aanbevelingen, voor gestroomlijnde gegevensanalyses en geïnformeerde besluitvorming. De lancering van 'NIQ Ask Arthur' is een belangrijke mijlpaal voor NIQ Labs. Gepositioneerd als een krachtpatser op het gebied van innovatie, is NIQ Labs klaar om de toekomst van innovatie te versnellen door problemen van klanten op te lossen en nieuwe wegen naar groei te ontdekken. NIQ Labs koppelt investeringen aan een uitgebreide reeks gegevensbronnen, waarbij het gebruikmaakt van intuïtieve business intelligence-tools en voorspellende analyses op basis van generatieve AI (GenAI) en toonaangevende datawetenschap die het volgende tijdperk van inventieve producten inluidt.

Gebruikers kunnen met behulp van de spraakgestuurde AI-functies van 'NIQ Ask Arthur' dieper in datasets te duiken. Met deze radicale verandering in datagestuurde keuzes laat NielsenIQ zijn inzet voor geavanceerde analyses zien.

NIQ Discover, een ultramoderne oplossing voor dataweergave, versnelt de toegang tot inzichten voor CPG-fabrikanten en verkopers. Het creëert nieuwe, gebruiksvriendelijke wegen naar inzichten aan de hand van de kracht van on-demand gegevens uit meerdere datasets. NIQ Discover is ontworpen om CPG-fabrikanten en -verkopers te helpen sneller zinvolle inzichten te krijgen, en deze te meten en te volgen, om met een enkel gecentraliseerd platform erachter te komen wat het belangrijkst is voor hun bedrijf.

NIQ Ask Arthur in NIQ Discover verbetert inzichten, zodat gebruikers efficiënt waardevolle informatie kunnen ontdekken, het merkverhaal kunnen verrijken en de toegang tot gegevens kunnen ontsluiten. Huidige en nieuwe gebruikers kunnen betekenisvolle informatie, trends en patronen vinden die anders misschien onopgemerkt blijven, wat hen naar de meest relevante analysegebieden brengt. Bij NIQ bieden we de Full View™ en hanteren we de hoogste standaard voor gegevensnauwkeurigheid en -kwaliteit. GenAI helpt NIQ Discover-gebruikers bij het ontcijferen van uiteenlopende indelingen en het oplossen van complexe bedrijfsvraagstukken.

"De visie om AI te gebruiken voor data-analyse en storytelling is ongelooflijk krachtig. De toegang tot data en analyses bevorderen is cruciaal om gebruikers te helpen geïnformeerde beslissingen te nemen en innovatie te stimuleren. NIQ Ask Arthur' ontsluit de kracht van analytics op het Discover-platform,” zegt Troy Treangen, Chief Product Officer, NIQ.

Met NIQ Ask Arthur in Discover kunnen gebruikers tijd besparen door proactief inzichten te suggereren en gegevensnavigatie te vereenvoudigen via een naadloze, AI-gebaseerde gesprekservaring.

Dankzij de investering van NIQ in het geavanceerde NIQ Discover-platform, gekoppeld aan onze diverse datatypes en diepgaande branche-expertise, levert NIQ Ask Arthur ongeëvenaarde waarde aan klanten.

NIQ is het best geplaatst om de gegevens en zakelijke vragen te begrijpen waarmee merken hun verhaal kunnen uiteenzetten. De flexibiliteit en snelle inzetstrategieën van het bedrijf hebben voor een enorme technologische vooruitgang gezorgd. In het afgelopen jaar heeft het NIQ Discover platform een buitengewone groei doorgemaakt, van 2.500 gebruikers in januari 2023 tot een indrukwekkende 40.000 in 71 landen op dit moment, een duidelijk bewijs van NIQ's technologische expansie. NIQ's snelle technologische inzet, de grotere betrokkenheid van gebruikers en wereldwijde voetafdruk benadrukken de ongeëvenaarde flexibiliteit en innovatie van het bedrijf in de technologie-industrie. Deze ontwikkelingen zorgen voor snellere inzichten in verschillende sectoren, kanalen en producten, waardoor op ongekende schaal snel inzicht kan worden verkregen om de Full View™ te leveren.

Over NIQ

NIQ is 's werelds toonaangevende consumer intelligence-bedrijf, dat het meest complete inzicht in het koopgedrag van consumenten levert en nieuwe wegen naar groei onthult. In 2023 ging NIQ samen met GfK, waardoor de twee marktleiders met een ongeëvenaard wereldwijd bereik werden verenigd. Vandaag de dag is NIQ actief in meer dan 95 landen die 97% van het mondiale BBP vertegenwoordigen. Met een holistische kijk op retail en de meest uitgebreide inzichten in consumenten - geleverd met geavanceerde analyses via ultramoderne platforms - levert NIQ de Full View™.

Jill Saletta - Global Head - External Communications
jill.saletta@nielseniq.com