Nordic Pharma Group B.V. rondt via haar dochteronderneming Amring Pharmaceuticals Inc. de overname af van Visant Medical en lanceert een nieuwe therapie voor droge-ogenziekte in de Verenigde Staten

BERWYN, Pa.--()--Amring Pharmaceuticals Inc. (Amring), een dochteronderneming van Nordic Group B.V. (Nordic Pharma), kondigde vandaag aan dat de overname van Visant Medical, Inc. (Visant) is afgerond. Visant Medical is een toonaangevend bedrijf in geavanceerde medische technologische op het gebied van droge-ogenziekte (DED). Deze overname verenigt de farmaceutische expertise van Nordic Pharma met het FDA-goedgekeurde LACRIFILL® van Visant, een op hyaluronzuurderivaat gebaseerd hulpmiddel, dat bedoeld is om de traanafvoer tijdelijk te blokkeren door occlusie van het canaliculaire systeem. Nordic Pharma zal LACRIFILL in de VS op de markt brengen. Het bedrijf werd gekozen omdat het zich sterk op oogheelkunde richt.

Amring Pharmaceuticals Inc.
Kate Popova