D-Wave, wereldleider in quantum computersystemen, -software en -diensten kondigt plannen aan om commerciële quantum computers naar de publieke markt te brengen via een transactie met DPCM Capital, Inc.

De transactie zal resulteren in een bruto-opbrengst van maximaal $ 340 miljoen USD, inclusief een PIPE van $ 40 miljoen USD, met deelname van PSP Investments, Goldman Sachs Asset Management, NEC Corporation, Yorkville Advisors en Aegis Group Partners. De pro-forma impliciete marktkapitalisatie van het gecombineerde bedrijf is maximaal $1,6 miljard USD

Versterkt de impact van D-Wave als centrum van Canadese quantum computing-innovatie en -technologie

BURNABY, British Columbia & PALO ALTO, Californië & MIAMI--()--D-Wave Systems Inc., een leider in kwantum computersystemen, software en diensten – en de enige leverancier die zowel gloei- als gatemodel-quantumcomputers bouwt (“D-Wave” of het “Bedrijf”) – heeft vandaag aangekondigd dat het een definitieve transactieovereenkomst is aangegaan met DPCM Capital, Inc. (NYSE: XPOA), een beursgenoteerd overnamebedrijf voor speciale doeleinden (“DPCM Capital”). Zoals hieronder beschreven en onderhevig aan bepaalde beperkingen, biedt een innovatief kenmerk van de transactie de niet-inwisselende openbare aandeelhouders van DPCM Capital de mogelijkheid om een ​​pro rata deel van een bonuspool van 5 miljoen aandelen te ontvangen bij het sluiten van de transactie.

For D-Wave:

Investor Contact: