MTTI en Monrol hebben een klinische leveringsovereenkomst getekend voor Lu-177 n.c.a.

WEST CHESTER, Pa. & ISTANBOEL--()--Eczacıbaşı-Monrol Nuclear Products Co. (Monrol) heeft vandaag hun overeenkomst aangekondigd met Molecular Targeting Technologies, Inc. (MTTI), een biotechbedrijf in de klinische fase dat zich richt op het ontwikkelen van innovatieve therapieën voor zeldzame kankers, voor de levering van de medische radio-isotoop no-carrier- added 177Lu (n.c.a. 177Lu).

Eczacıbaşı-Monrol betrad de theranostische markt in 2019 als een van de weinige producenten van lutetium-177 wereldwijd en heeft sindsdien een ononderbroken levering van dit kritieke product aan patiënten in veel landen geleverd. In lijn met haar missie om de kwaliteit van leven van kankerpatiënten wereldwijd te verbeteren, gaat het bedrijf strategische partnerschappen aan met internationale farmaceutische bedrijven en bouwt het een nieuwe productiefaciliteit die voldoet aan de FDA 21 CFR Part 211 kwaliteitsnormen met een jaarlijkse capaciteit van 60 duizend doses. Dankzij de ligging dicht bij het transportknooppunt van Istanboel, zal de nieuwe faciliteit profiteren van een wereldwijd logistiek netwerk en overeenkomsten met vrachtdiensten naar 320 bestemmingen wereldwijd.

MTTI
Mr. Chris Pak