Commentaar van de voorzitter van de raad van bestuur van Toshiba op het overnamevoorstel

TOKIO--()--Osamu Nagayama, voorzitter van de raad van bestuur van Toshiba Corporation (TOKIO: 6502) heeft commentaar gegeven op het overnamevoorstel van CVC Capital Partners, zoals hieronder.

Zoals aangekondigd in de openbare verklaring van 7 april, heeft Toshiba een voorlopig en niet-juridisch bindend eerste voorstel ontvangen van CVC Capital Partners (CVC) met betrekking tot de overname van Toshiba en om hetzelfde te privatiseren. Dit oorspronkelijke voorstel van CVC was volledig ongevraagd en zeker niet geïnitieerd door Toshiba. Het voorstel omvat geen gedetailleerde evaluatie van de activiteiten van Toshiba.

Verder is het oorspronkelijke voorstel van CVC afhankelijk van een verscheidenheid aan zaken, zoals goedkeuringen van de antitrustregistraties van de relevante rechtsgebieden, de Foreign Exchange and Foreign Trade Act van Japan en noodzakelijke financiering. Bovendien wordt niet overwogen de voorgenomen transactie alleen door CVC te financieren; in het voorstel van CVC wordt veeleer aangegeven dat het financiële hulp zou zoeken van bepaalde mede-investeerders en financiële instellingen bij het nastreven van de voorgestelde transactie. We verwachten dat een dergelijk financieringsproces een aanzienlijke hoeveelheid tijd en complexiteit met zich meebrengt.

Yoko Takagi
Media Relations Office