ARTMS en Isotopia Molecular Imaging kondigen succesvolle multi-curie-etikettering van PSMA-11 aan met cyclotron geproduceerd 68Ga met behulp van het QUANTM Irradiation System™ en Solid Targets

BURNABY, British Columbia & PETACH TIKVA, Israël--()--ARTMS Inc. (ARTMS) en Isotopia Molecular Imaging (Isotopia) zijn verheugd de succesvolle radiolabeling aan te kondigen van Isotopia’s kit voor prostaatkankerbeeldvorming, PSMA-11, met meer dan 2 Ci van cyclotron-geproduceerd Gallium-68 (68Ga) met behulp van ARTMS ‘gepatenteerde Quantum Irradiation System™ (QIS™) solide doelsysteem.

De speciaal ontworpen Prostate-Specific Membrane Antigen (PSMA) -kit voor de bereiding van 68Ga-PSMA-11 (een radiofarmaceuticum gericht op PSMA voor de beeldvorming van prostaatkanker met behulp van Positron Emission Tomography (PET)) werd radioactief gelabeld met cyclotron met hoge activiteit en produceerde 68Ga na bestraling tijden van minder dan twee uur. De Isotopia-kit werd radioactief gelabeld met tussen 500 mCi en iets meer dan 2900 mCi 68Ga na meerdere succesvolle 68Ga-productieruns met gebruikmaking van de QIS™ en de krachtige 68Zn-doelen van ARTMS. Het resulterende product vertoonde een stabiliteit van 6 uur en een radiochemische zuiverheid, die aan alle wettelijke normen voldeed of deze overtrof. Cyclotron geproduceerd 68Ga in combinatie met een kitoplossing geeft radiofarmaca vrijwel onbeperkte toegang tot dit diagnostische product en een kosteneffectieve oplossing.

ARTMS Corporate
Charles S. Conroy R.Ph, MBA