c-LEcta groeit aanzienlijk in boekjaar 2019, sterke start in 2020

• Significante omzetgroei van 114% in vergelijking met 2018, EBITDA licht positief
  • De productactiviteiten zijn verder uitgebreid en de groei van de organisatie is gestimuleerd
  • Na een positieve ontwikkeling in het eerste kwartaal wordt een verdere omzetgroei verwacht voor 2020
  • Voortzetting van de voor het lopende jaar geplande groeistrategie

LEIPZIG, Duitsland--()--c-LEcta, een wereldwijd biotechnologiebedrijf met technologisch leiderschap in enzymtechniek en bioprocesontwikkeling, sluit 2019 succesvol af en kijkt vol vertrouwen uit naar 2020 na een sterk eerste kwartaal. De succesvolle ontwikkeling van zowel de productactiviteiten als de ontwikkelingspartnerschappen resulteerde in een omzetstijging van 114% in 2019 in vergelijking met het voorgaande jaar tot momenteel 9,1 miljoen euro (2018: 4,2 miljoen euro). De totale omzet inclusief voorraadverhogingen van gereed product en gekapitaliseerd eigen werk bedroeg EUR 9,6 miljoen (2018: EUR 4,5 miljoen).

cometis AG
Matthias Kunz