Fluence breidt aanbod van PhysioSpec™ spectra van VYPR-serie uit voor telers wereldwijd

Verbeterd spectrumaanbod stelt telers in staat de lichtefficiëntie in evenwicht te brengen met de kwaliteit en opbrengst van het gewas

Met de uitgebreide PhysioSpec™-spectra biedt de VYPR top light-serie een hogere efficiëntie (tot 3,8 µmol/J) en een hogere fotosynthetische fotonen-stroom (tot 2330 µmol/s) per armatuur in vergelijking met andere verlichtingstechnieken. (Foto met dank aan Fluence by OSRAM)

AUSTIN, Texas--()--Fluence by OSRAM (Fluence), een wereldwijd toonaangevende leverancier van energiezuinige LED-verlichtingssystemen voor de tuinbouw en de commerciële cannabisteelt, kondigt vandaag als aanvulling op haar VYPR top light-serie de lancering aan van vier extra spectra met marktleidende efficiëntie tot 3,8 µmol/J. Van breed wit tot hoog rood; Fluence's uitgebreide PhysioSpec™-spectra maken het voor telers mogelijk hun belichtingsstrategieën voor elk gewas in elke groeifase en geografische locatie te optimaliseren.

"In ons constante streven naar innovatieve verlichtingsoplossingen voor de teelt, hebben we diepgaand onderzoek gedaan naar de respons van een reeks gewassen onder verschillende spectra", zegt David Cohen, CEO van Fluence. “Een van de grootste uitdagingen voor telers over de hele wereld is het afstemmen van hun belichtingsstrategieën op hun specifieke gewassen en teeltomgeving. We zijn verheugd om hen bij die uitdaging te ondersteunen met een grotere verscheidenheid aan lichtspectra die aan hun specifieke behoeften kunnen voldoen."

Met de uitgebreide PhysioSpec™-spectra biedt de VYPR top light-serie een hogere efficiëntie (tot 3,8 µmol/J) en een hogere fotosynthetische fotonen-stroom (PPF) (tot 2330 µmol/s) per armatuur in vergelijking met andere verlichtingstechnieken.

• De PhysioSpec™ BROAD-spectra bieden een continue spectrale emissie over een golflengtebereik van PAR 400 tot 700 nm, waarbij energie-efficiëntie in evenwicht wordt gebracht met lichtkwaliteit voor de gewenste respons van de plant en de werkomgeving voor de medewerkers.
  • De PhysioSpec™ DUAL-spectra zijn voorzien van rode en blauwe spectrale emissiebanden die de energie-efficiëntie maximaliseren, met verlaging van de energie- en operationele kosten voor de teler als gevolg.

Het nieuwste VYPR top light-systeem beschikt ook over een gepatenteerde technologie voor thermisch beheer, compactere en efficiëntere voedingen, drie nieuwe opties voor de montage voor een flexibele installatie en nieuwe reflectoren. De VYPR-serie is ontwikkeld voor kassen én voor het verticaal telen in volledig gesloten teeltomgevingen waarin het gehele jaar door wordt geproduceerd. De serie stelt telers in staat om te telen op basis van een voorspelbare productie, gewasopbrengsten te verhogen en de plantkwaliteit te verbeteren in vergelijking met conventionele productiesystemen.

"Telers hebben het beste inzicht in hun gewassen binnen hun respectievelijke teeltomgevingen", zegt Timo Bongartz, Fluence's algemeen directeur voor Europa, het Midden-Oosten en Afrika. “Het kiezen en het implementeren van een aanvullende verlichtingsstrategie dient een proces van samenwerking te zijn. Met onze uitgebreide spectra en nieuwe top light functies beschikken wij over een breder instrumentarium om onze klanten te ondersteunen bij het bereiken van de door hen gestelde doelen. Het wordt hen daarbij mogelijk om waar mogelijk energie te besparen, de uniformiteit van het licht te optimaliseren en de lichtniveaus te verhogen.”

Ga voor meer informatie over Fluence naar www.fluence.science.

Over Fluence by OSRAM

Fluence Bioengineering, Inc. is een volledige dochtermaatschappij van OSRAM, dat de krachtigste en meest energiezuinige ledverlichtingssystemen maakt voor commerciële gewasproductie en onderzoek. Fluence is een toonaangevende leverancier van ledverlichting en werkt hard aan een efficiëntere productie van gewassen in samenwerking met de beste verticale-landbouwbedrijven en glastuinbouwers ter wereld. Het wereldhoofdkantoor van Fluence is gevestigd in Austin (Texas, VS), en het EMEA-hoofdkantoor in Rotterdam. Ga voor meer informatie over Fluence naar www.fluence.science.

Link naar afbeeldingen met hoge resolutie: www.fluence.science/press-links

Contactpersonen voor de media:
Voor EMEA:
Silvia Nagyova, Fluence by OSRAM
s.nagyova@osram.com

Voor Noord-Amerika:
Emma Chase
emma@redfancommunications.com

Contactpersonen voor de media:
Voor EMEA:
Silvia Nagyova, Fluence by OSRAM