NEC en Kagome gaan AI-ingeschakelde services leveren die de tomatenopbrengsten verbeteren

Image 1: Smart devices enable large farms to grasp conditions, quickly detect irregularities and make agricultural decisions (Graphic: Business Wire)

TOKIO--()--NEC Corporation heeft vandaag de sluiting aangekondigd van een strategische samenwerkingsovereenkomst met Kagome Co., Ltd. om ondersteunende diensten voor landbouwbeheer te lanceren die AI gebruiken voor toonaangevende tomatenverwerkende bedrijven.

De nieuwe dienst maakt gebruik van NEC’s AI-enabled landbouw-ICT-platform, CropScope, om de groei en bodemgesteldheid van tomaten te visualiseren op basis van sensorgegevens en satellietbeelden, en om aanbevelingen voor landbouwbeheer aan te bieden. Deze AI stelt de dienst in staat om gegevens te verstrekken over de beste timing en hoeveelheden irrigatie en kunstmest voor gezonde gewassen. Als gevolg hiervan kunnen boerderijen stabiele opbrengsten en lagere kosten behalen, terwijl ze ecologisch duurzame landbouw beoefenen zonder afhankelijk te zijn van de vaardigheid van individuele telers.

Joseph Jasper
Corporate Communications Division