Cepton onthult Vista™-X120, de nieuwste hoge resolutie langeafstandslidar

Nieuwe lidar levert hoge resolutie, een groter gezichtsveld en een groter bereik voor geavanceerde rijhulpsystemen (ADAS) en autonome toepassingen

SAN JOSE, Californië--()--Cepton Technologies, Inc. heeft vandaag zijn nieuwste Vista lidar sensor, de Vista™-X120, een toonaangevende lidar-oplossing aangekondigd voor Advanced Driver Assistance Systems (ADAS) en autonome toepassingen.

De Vista-X120 biedt een horizontaal gezichtsveld van 120° (FOV), een hoekresolutie van 0,15° en een maximaal detectiebereik tot 200 meter bij een reflectie van 10%. Dit levert de beste lidar-oplossing in zijn klasse, ideaal voor ADAS en autonome voertuigen (AV’s), en zeer geschikt voor slimme machines die worden gebruikt voor andere autonome toepassingen.

Aangedreven door Cepton’s gepatenteerde Micro Motion Technology (MMT™), bouwt de Vista-X120 voort op het bestaande Vista-P60 product dat wereldwijd naar klanten in verschillende markten wordt verzonden.

Faithy Li
Cepton Technologies, Inc.