Miracor Medical krijgt FDA Breakthrough Device Designation voor het PiCSO-impulssysteem

AWANS, België--()--Miracor Medical SA (Miracor Medical) heeft van de Amerikaanse Food and Drug Administration (FDA) een baanbrekende Device Designation toegekend gekregen voor zijn PiCSO® Impulse System voor de behandeling van STEMI-patiënten.

De FDA Breakthrough Device aanduiding is bedoeld om de time-to-market voor de behandeling van levensbedreigende of onomkeerbaar slopende ziekten of aandoeningen te versnellen en erkent de nieuwheid van het PiCSO Impulssysteem en zijn potentieel om patiënten met anterieure STEMI hartaanvallen te helpen. De Centers for Medicare & Medicaid Services (CMS) erkenden onlangs ook het belang van deze aanwijzing door een alternatief terugbetalingspad in te stellen voor producten die een FDA-handelsvergunning ontvangen en de Breakthrough Designation mogen voeren.

Olivier Delporte
Miracor Medical SA