Occlutech går över till Box för molnbaserad innehållshantering

Stockholm, Sverige--()--Box, Inc. (NYSE: BOX), en ledande aktör inom molnbaserad innehållshantering, meddelade idag att Occlutech flyttat sin personal till Box. Occlutech utvecklar, tillverkar och säljer kardiologiska ocklusionsanordningar och vaskulära implantat. Företagets enheter används för att behandla strukturella hjärtsjukdomar och avvikelser. Occlutech grundades 2003 och säljer idag sina produkter över hela världen. Sedan 2013 har företaget använt Box för att förändra sättet som teamen arbetar i projekt och hanterar innehåll i molnet.

– Vi har team som samarbetar i viktiga projekt i flera länder – det är absolut nödvändigt att de har den bästa tekniken för att utföra sitt arbete. Box hjälper oss att förändra sättet vi arbetar med innehåll på i grunden, vilket gör oss mycket mer uppkopplade, effektiva och produktiva säger Fredrik Fernbrant, Chief Information Officer i Occlutech group.

– Occlutech är ett av världens ledande företag inom medicinteknik för behandling av strukturella hjärtsjukdomar. Box innebär ett modernt sätt för anställda och partner att samarbeta. Vi ser fram emot att medverka i dess övergång till rent molnbaserad innehållshantering, säger David Benjamin, senior vice president på Box och general manager för EMEA.

Occlutech valde Box för att

• möjliggöra säkert samarbete mellan interna anställda och externa partner i över 80 länder
  • gå över till molnbaserad innehållshantering så att anställda och partner får omedelbar åtkomst till innehållet på valfri enhet när som helst
  • främja samarbete mellan teamen för forskning och utveckling respektive tillverkning för att skynda på utvecklingen och att ta nya produkter till marknaden

Box gör det enkelt för mer än 80 000 organisationer världen över att dela och samarbeta kring innehåll. I och med dagens meddelande ingår Occlutech i en växande lista med europeiska företag som har migrerat till Box, tillsammans med Londons polisväsende,Hamburgs flygplats och Eurostar, och även globala företag somGeneral Electric, Schneider Electric och AstraZeneca.

Om Occlutech

Occlutech är ett globalt ledande företag inom utveckling av innovativa produkter för behandling av strukturella hjärtsjukdomar. Företaget säljer och marknadsför ocklusionsanordningar för ASD, PFO, PDA och VSD, en serie specialanpassade ocklusionsanordningar, bland annat anordningen för stängning av paravalvulärt läckage, Occlutech PLD, samt tillbehör i över 80 länder över hela världen. Occlutech har ett antal innovativa produkter under utveckling och bedriver verksamhet i Tyskland, Turkiet och Sverige.

Om Box

Box (NYSE:BOX) är ett företag inom molnbaserad innehållshantering som gör det möjligt för verksamheter att revolutionera sitt arbetssätt genom att på ett säkert sätt koppla upp medarbetare, information och applikationer. Box grundades 2005, och över 80 000 företag världen över använder sig av deras tjänster, däribland AstraZeneca, General Electric, P&G och The GAP. Box har sitt huvudkontor i Redwood City, Kalifornien, och kontor över hela USA, Europa och Asien. Mer information om Box finns på http://www.box.com/.

Box
Titus Thomson, 44(0)7598029952