Astrata lanceert VanLinc™, voor intelligent LCV-wagenparkbeheer

Baanbrekende online mobiliteit voor de Europese LCV-markt

VanLinc Main Visual (Photo: Business Wire)

EINDHOVEN, Nederland--()--Na zich meer dan 25 jaar te hebben bezig gehouden met de ontwikkeling van geavanceerde telematicasoftware voor de HGV-sector, wendt Astrata haar expertise nu aan ten behoeve van de Europese LCV-markt met de lancering van VanLinc™.

Deze gebruiksvriendelijke uitgebreide oplossing voor wagenparkbeheer biedt real-time informatie over chauffeurs, voertuigen en andere bedrijfsmiddelen, en helpt bedrijven de productiviteit te bevorderen en de werkcapaciteit te verhogen. In tegenstelling tot andere producten kan deze oplossing naadloos worden geïntegreerd met andere bedrijfssystemen om samenwerking mogelijk te maken en de efficiëntie te verbeteren. Bedrijven die diensten leveren waarbij ze afhankelijk zijn van voertuigen hebben nu de mogelijkheid hun operationele efficiëntie te optimaliseren door middel van één oplossing die communiceert met alle andere bedrijfssystemen. De VanLinc-oplossing kan daarnaast naadloos worden geïntegreerd met koelsystemen om een constante temperatuurregeling te behouden tijdens transport.

De LCV-markt zal kunnen profiteren van de expertise van Astrata op het gebied van HGV-telematica, terwijl aanvullende hoogwaardige oplossingen worden toegevoegd aan het softwareportfolio. ADAMS Essential™, supply-chain en last mile delivery software, beheert alle bedrijfslogistiek in één uitgebreide weergave. De integratie ervan met andere transport-, magazijn- en workflowbeheersystemen biedt volledige transparantie en controle, en helpt bij het plannen van de toekomst.

Het innovatieve portfolio van nieuwe producten van Astrata is ontwikkeld om alle aspecten van de activiteiten van een bedrijf te ondersteunen - wagenparkbeheer, chauffeurscontrole, routeplanning, analyse en nog veel meer - om de klantenservice en reactiesnelheid te verbeteren in een steeds heviger concurrerende markt.

“De oplossingen van VanLinc en ADAMS zijn werkelijk revolutionair voor de LCV-markt, zowel op strategisch als operationeel niveau. De hedendaagse systemen voor transportbeheer en oplossingen voor de supply-chain zijn niet berekend op de behoeften van moderne ondernemingen. Onze oplossingen kunnen naadloos worden geïntegreerd met andere bedrijfssystemen - bijvoorbeeld HR, Enterprise Resource Planning, transport, magazijn enzovoort - om elk aspect van de dagelijkse operationele activiteiten te bestrijken,“ aldus Simon Hill, hoofd van LCV Solutions Sales en Business Development.

Cagatay Kibriscikli, Managing Director van Astrata Europe voegt toe: “Astrata heeft zich een succesvolle en degelijke reputatie verworven op het gebied van hoogwaardige HGV-telematicaproducten bij bedrijven wereldwijd. We hebben geluisterd naar en geleerd van onze klanten in de HGV-sector over wat ze verlangen van een bedrijfs- en LCV-oplossing. We hebben dit en nog veel meer ingebouwd in onze oplossingen.”

De oplossingen van Astrata worden al gebruikt door bekende namen als DHL, TNT Express, Tesco, Linde en Shell, en helpen hen een hoog niveau van klantenservice en zakelijke prestaties te bereiken.

Sebastien Ruffino, Business Unit Manager van TomTom BRIDGE, een belangrijke partner van Astrata, zegt: “Ons samenwerkingsverband met een innovatief en klantgericht bedrijf als Astrata heeft geleid tot een succesvolle samenwerking tussen twee bedrijven die het doel hebben online mobiliteit naar een geheel nieuw niveau te tillen.”

Over Astrata Europe

Astrata Europe is een dochteronderneming van de Astrata Group. Astrata Europe, voorheen bekend als Qualcomm Enterprise Services Europe, levert geavanceerde oplossingen en software voor wagenparkbeheer aan transport- en logistiekbedrijven van alle soorten en maten, alsmede aan industriesectoren. Meer dan 1500 Europese klanten vertrouwen op Astrata, waaronder diverse van de grootste wagenparken van Europa. Astrata biedt het breedste assortiment van technologie voor telematica en transportactiviteiten op de markt van vandaag.

De Astrata Group, met meer dan 25 jaar ervaring, wordt erkend als een betrouwbare leider op het gebied van geavanceerde op locatie gebaseerde IT-services en oplossingen wereldwijd.

Meer informatie: www.astrata.eu/vanlinc.

Astrata