Merz kondigt commerciële lancering Cellfina® System in Europa aan

FRANKFURT, Duitsland--()--Merz heeft vandaag bekendgemaakt dat het Cellfina® System commercieel verkrijgbaar is in enkele Europese landen. Het Cellfina® System is op dit moment de enige door de EU (CE-markering) en Verenigde Staten (FDA) goedgekeurde, minimaal invasieve procedure die de onderliggende, structurele oorzaak van cellulite behandelt voor driejarige resultaten. Cellfina® is bedoeld voor vermindering van cellulite op de lange termijn, door het zeer nauwkeurig loshalen van bindweefsel (fibrous septae).

Recent marktonderzoek van Merz laat zien dat cellulite wereldwijd vrouwen zorgen baart. Een meerderheid van de geënquêteerde vrouwen (leeftijd tussen 25 en 60 jaar) uit het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Rusland en Italië gaf aan zich “enige tot extreme zorgen” te maken over het verschijnsel.

Merz Pharma GmbH & Co. KGaA
Global Corporate Communications