Publicatie van klinische gegevens die wijzen op lage immunogeniciteit en uitstekende effectiviteit van Nuwiq® bij voorheen onbehandelde patiënten

LACHEN, Switzerland--()--Octapharma kondigt met blijdschap aan dat de tussentijdse resultaten van het onderzoek NuProtect (GENA-05, NCT01712438) als Early View zijn gepubliceerd in het internationaal hoog aangeschreven medisch tijdschrift Haemophilia. Het onderzoek spitst zich toe op Nuwiq ® als medicijn voor nooit eerde behandelde hemofiliepatiënten.

NuProtect is in maart 2013 begonnen als onderzoek naar de immunogeniciteit, effectiviteit en veiligheid van Nuwiq bij voorheen onbehandelde patiënten met ernstige hemofilie A, die het meeste risico lopen op de aanmaak van inhibitors. Aan het lopende onderzoek doen 110 deelnemers van verschillende leeftijden en etniciteiten mee die maximaal honderd dagen zijn blootgesteld aan Nuwiq ® . Daarmee is dit een van de grootste onderzoeken met één enkel product dat FVIII bevat. Patiënten die eerder FVIII-concentraten of bloedproducten hebben gekregen, zijn uitgesloten van het onderzoek.

Het onlangs gepubliceerde artikel beschrijft de tussentijdse resultaten bij 66 deelnemers die ten minste twintig dagen aan Nuwiq zijn blootgesteld. De cumulatieve incidentie (met een betrouwbaarheidsinterval van 95 procent) was 20,8 procent (10,7-31,0) voor alle inhibitors en 12,8 procent (4,5-21,2) bij een hoge inhibitortiter.

Octapharma AG
International Business Unit – Haematology