Philogen gaat op verschillende manieren samenwerken met Boehringer Ingelheim in DNA-Encoded Chemistry

SIENA, Italy--()--Philogen S.p.A., een private onderneming in de biotochnologische sector, maakt bekend dat het gaat samenwerken en een licentieovereenkomst heeft gesloten met Boehringer Ingelheim. Samen gaan de bedrijven onderzoek doen naar op small molecule gebaseerde therapieën. Daarbij wordt gebruik gemaakt van het Encoded Self-Assembling Chemical (ESAC) Library Technology platform van Philochem.

“We zijn er erg trots op dat we een nieuwe samenwerking met Boehringer Ingelheim kunnen aankondigen”, zegt Prof. Dario Neri, co-founder en President van de Scientific Advisory Board of Philogen. “Boehringer Ingelheim is een zeer innovatief farmaceutisch concern zowel op het gebied van natuurlijke eiwitten en small molecule pharmaceuticals.”

Philogen
Monica Patti