BringCom neemt niet-beursgenoteerde Oegandese netwerkprovider Datanet over

STERLING, Va.--()--BringCom Incorporated, een toonaangevende aanbieder van internetverbindingen in ontwikkelingslanden, heeft een voorlopig akkoord gesloten over de aankoop van Datanet.Com, LLC. De in 1999 opgerichte netwerkserviceprovider Datanet is actief in Oeganda en Kenia, levert zakelijke netwerkverbindingen en verleent diensten voor wholesaletoegang. Datanet was het eerste bedrijf in Oost-Afrika dat deelnam aan het programma MEF Services Interconnect program (MEF-SI) met het doel gestandaardiseerde dragende diensten en netwerken voor Ethernet-toegang op te zetten. Het bedrijf lanceerde via zijn dragende Ethernetwerk tussen Oeganda en Kenia ook EP-LAN, waarmee het meerdere onderlinge verbindingen/activiteiten en LAN-extensies mogelijk maakt. Onlangs kondigde het bedrijf aan een E-access-certificaat te hebben gekregen voor zijn toegangsnetwerk MEF CE 2.0.

BringCom
Manuel Charpentier, Marketing Director