ERYTECH werkt samen met Fox Chase Cancer Center aan ontwikkeling van zijn platform voor zeldzame stofwisselingsziekten

LYON, Frankrijk--()--ERYTECH Pharma (Parijs:ERYP) (ADR:EYRYY), het biofarmaceutische bedrijf dat innovatieve behandelingen van zeldzame kankervormen ontwikkelt op basis van zijn gepatenteerde platform ERYCAPS, dat medicijnen inkapselt in rode bloedcellen, heeft vandaag aangekondigd samen te werken met het Fox Chase Cancer Center (FCCC). Samen zetten ze zich in om nieuwe stappen te zetten in de preklinische ontwikkeling van erymethionase als medicijn tegen homocystinurie, een zeldzame en ernstige stofwisselingsstoornis met methionine. De samenwerking trekt profijt uit de expertise van FCCC, om daarmee in een dierlijk model in vivo bewijs te vergaren dat het concept onderschrijft van erymethionase als middel tegen homocystinurie.

ERYTECH
Gil Beyen