HISTALIM is het eerste Europese laboratorium dat het geautomatiseerde systeem voor pathologische beeldweergave Vectra® Polaris™ van PerkinElmer Inc. inzet voor analyse 7 markeerders in 1 slide

MONTPELLIER, Frankrijk--()--HISTALIM zag in 2016 een stijgende vraag naar multiplex-weergavetechniek onder zijn klanten en partners. Het bedrijf leidt enkele ontwikkelingsprogramma’s en is betrokken bij veel klinisch-wetenschappelijke onderzoeken op het gebied van immuuntherapieën tegen kanker. Met name in dit veld voert HISTALIM onderzoek uit met het doel de micro-omgeving van tumoren en hun interactie met immuuncellen te kenschetsen.

De extractie van kwantitatieve uit een groot aantal markeerders is, ondanks de beperkte beschikbaarheid van biologisch materiaal, een belangrijk onderdeel van dit soort onderzoeken. Een andere uitdaging is de analyse van de interactie tussen verschillende markeerders in het immuunmechanismen in één enkele slide.

Histalim koos ervoor de precisie en effectiviteit van biopsies en weefselmonsters te vergroten met de technologie Vectra Polaris. Dit is de eerste slidescanner die multiplexanalyse van histopathologische markeerders mogelijk maakt.