Q4 lanceert nieuwe generatie IR-platform voor VK en Europa

De Britse en Europese release van Q4 Desktop brengt kunstmatige intelligentie, natuurlijke-taalverwerking, aandeelhoudersidentificatie, CRM en website- en webcastinganalyses samen op één platform en zorgt daarmee voor een revolutie in het IR-landschap.

Q4 Desktop Shareholder ID (Photo: Business Wire).

LONDEN--()--Q4 Inc., mondiaal leider op het gebied van cloud-based investor-relations- en kapitaalmarktoplossingen, heeft vandaag de lancering in het VK en Europa bekend gemaakt van zijn all-in-one communicatie-, informatie- en CRM-platform Q4 Desktop.

"Het is fantastisch dat we dit grensverleggende IR-platform kunnen introduceren op de Britse en de Europese markt. Q4 Desktop combineert een reeks disruptieve technologieën, zoals kunstmatige intelligentie, big data en verwerking van natuurlijke taal, die cruciaal zijn voor een totale vernieuwing op het gebied van aandeelhoudersidentificatie en informatie-, website- en webcastingtools voor de IR-sector op mondiaal niveau. Het verheugt ons dat we dit innovatieve nieuwe platform nu naar het VK en Europa brengen," verklaarde Darrell Heaps, CEO van Q4.

Q4 Desktop integreert de toonaangevende website-, webcasting- en marktinformatie-oplossingen van het bedrijf in één gebruiksvriendelijk platform en biedt daarmee een naadloze toegang tot uitgebreide marktgegevens, bedrijfseigen analyses, profielen van beleggingsinstellingen, fondsen en contactpersonen, in combinatie met tools voor CRM en rapportage. Bovendien bevat het product krachtige functies zoals live chatten, website- en webcastinganalyses en algoritmen voor kunstmatige intelligentie die realtime kennis verschaffen over de handelsactiviteiten van institutionele beleggers, marktsentimenten, volatiliteit en beleggersactivisme.

"Q4 Desktop staat voor een revolutie van aandeelhoudersidentificatie in het VK en Europa," aldus Amit Sanghvi, senior director international advisory van Q4 in Londen. “IR-teams krijgen nu toegang tot het eerste volledig geïntegreerde platform dat optimaal gebruik maakt van slimme technologie en geavanceerde algoritmen, om hen beter in staat te stellen adequaat te acteren op grote hoeveelheden informatie. Het is geweldig dat wij deze oplossing kunnen brengen op een markt die zit te springen om innovatie.”

Q4 Desktop biedt klanten op één plek alle IR-tools en -services die nodig zijn voor een succesvol IR programma. Het geeft strategische inlichtingenverzameling een enorme impuls en leidt tot betere besluitvorming en sterkere betrokkenheid van beleggers. De release van Q4 Desktop van vandaag omvat:

• kennis van institutionele kwaliteit over 30.000 aandelen die worden verhandeld op LSE, Euronext, NASDAQ OMX Nordic, NYSE, NASDAQ en TSX - een dekking die maandelijks verder wordt uitgebreid
  • innovatieve targeting- en CRM-functionaliteit met meer dan 233.000 mondiale beleggerscontacten en ruim 300.000 profielen van beleggingsondernemingen en fondsen wereldwijd, die dagelijks worden geactualiseerd
  • volledige integratie van Factset's mondiale database van onderzoek en schattingen op brokerniveau
  • marktcommentaar, marktanalyse en prestatiefactoren voor aandelen in natuurlijke taal vanaf het Q4 Desktop dashboard
  • agenda van alle webcasts, presentaties en transcripties voor beleggers in de wereld
  • een breed scala aan functies om snel mondiale actuele en historische beleggerseigendom- en peer-grouptrends te vergelijken en te analyseren
  • beleggerswebsite- & webcastinganalyses, waarbij het tracken van institutionele beleggers volledig geïntegreerd is met alle beleggersprofielen en marktanalyses

De lancering van Q4 Desktop op de Britse en Europese markten volgt op de recente overnames door het bedrijf van Euroinvestor IR Solutions in oktober 2016 en CapMark Clarity eerder dit jaar. De toevoeging van internationale beurzen aan Q4 Desktop heeft de expansie van het bedrijf in Europa als de snelst groeiende aanbieder van IR-oplossingen een sterke impuls gegeven.

OVER Q4 INC.
Q4 is wereldwijd marktleider in cloud-based investor-relations- en kapitaalmarktoplossingen. Duizenden merken over de hele wereld maken gebruik van Q4's oplossingen voor website- en webcastinganalyse, CRM en aandeelhoudersidentificatie voor een beter contact met hun beleggers en inzicht in de kapitaalmarkten. In juni 2016 lanceerde het bedrijf Q4 Desktop, 's werelds eerste volledig geïntegreerde platform voor investor relations dat communicatietools, aandeelhoudersidentificatie en analyses integreert in een complete IR workflow- en CRM-applicatie. Q4 heeft vestigingen in Londen, Kopenhagen, New York, Chicago en Toronto. Ga naar www.q4inc.com voor meer informatie.

Q4 Inc.
Mediavragen