MyHeritage præsenterer Photo Discoveries™

Ny eksklusiv funktion til fotosøgning giver brugere af MyHeritage mulighed for at finde billeder af deres forfædre, som de aldrig har set før. Billederne kan tilføjes slægtstræet med et enkelt klik.

(Photo: Business Wire)

KØBENHAVN, Danmark--()--MyHeritage, den internationalt førende virksomhed inden for slægtshistorie og dna, annoncerer i dag Photo Discoveries. Det er en ny funktion, hvor man kan få tilført historiske fotografier af sine egne forfædre til sit slægtstræ. Det fungerer på den måde, at Photo Discovery via automatiske søgninger finder fotografier af forfædre, som man aldrig har set før, men som er en del af slægtstræer, som andre brugere administrerer. Brugerne kan vælge at tilføje de identificerede fotografier til de matchende personprofiler. Det sker med blot et enkelt klik.

Den nye funktion er en videreudvikling af MyHeritages meget præcise Smart Matching™-teknologi, der lokaliserer matchende profiler i andre slægtstræer, hvilket giver brugerne mulighed for at tilføje nye grene af slægtstræer med blot få klik. Med Photo Discoveries bliver profiler uden fotografier identificeret og matchet med de profiler, som indeholder samme navne og har fotografier indeholdt i profilen, hvorved fotografier kan tilføjes træet uden fotografier.

Brugeren får mulighed for at tilføje op til ti fotografier pr. fotosøgning, herunder afvise de specifikke fotografier, som man ikke ønsker inkluderet i sit træ. Man kan tilføje fotoopdagelser lige så ofte, som man ønsker. Når de enkelte fotografier bliver kopieret over til de tilknyttede profiler, bevarer de alle de tilknyttede metadata som fx dato og stednavne.

“Hos MyHeritage er vi altid i gang med at brainstorme for at finde frem til nye måder at gøre vores match-teknologier bedre og bedre,” siger MyHeritages grundlægger og CEO Gilad Japhet. “Det at modtage et fotografi af en forfader, som man aldrig har set før, er en stor følelsesmæssig oplevelse, som vi ønsker, at vores brugere skal opleve så ofte som muligt. Det er det, Photo Discoveries handler om – endda med en nem ét-kliks fremgangsmåde."

Det er gratis at opleve Photo Discoveries i et format, hvor man kan se billeder i frimærkestørrelse. Det kræver et abonnement af typen PremiumPlus eller abonnementsordningen Complete, hvis man vil have det fulde udbytte af den nye funktion til fotosøgning.

Om MyHeritage

MyHeritage er det førende system til at finde, gemme og dele brugeres slægtshistorie. MyHeritage bestræber sig på at være teknologisk førende for at gøre slægtsforskning til en aktivitet, der er tilgængelig for alle og som giver hurtige fremskridt. Det globale brugerunivers har adgang til et stort bibliotek af historiske data, en omfattende samling af slægtstræer og særdeles avancerede søgeteknologier og matchteknologier. MyHeritage DNA er en udvidelse af de traditionelle tilbud med fokus på at afsløre brugernes etniske oprindelse og identificere ukendte familiemedlemmer. MyHeritage anvendes af mange millioner familier, der på en nem måde kan dele familiens historie til glæde for både nutidens familiemedlemmer og for fremtidens generationer. MyHeritage findes på 42 sprog. www.myheritage.com

MyHeritage
Susanne Hacke