Endemol Shine väljer Box för bättre samarbete och delning av information

STOCKHOLM--()--Box, ledande inom content management, kan idag meddela att Endemol Shine Nordics valt Box som sin molnplattform. Endemol Shine Nordics, ett av världens största produktionsbolag, har valt Box för centraliserad och säker hantering av filer och dokument mellan olika program och användare, både internt och externt.

– Endemol Shine är ett globalt företag med arbetsgrupper som jobbar tillsammans över hela världen. Vi behöver de allra bästa verktygen för att kunna arbeta säkert och effektivt. Box hjälper oss att förändra vårt arbetssätt, och att få ut alla populära tv-program snabbare än någonsin, säger Jens Willman, IT-chef på Endemol Shine Nordics.

– Producenter över hela världen försöker hitta effektivare sätt att arbeta, och för att hantera och distribuera sitt innehåll. Media- och underhållsindustrin kräver hög säkerhet, och Box är det naturliga valet för företag som behöver ett säkert samarbetsverkyg för att dela och få tillgång till filer, säger David Benjamin, EMEA-chef på Box.

Efter att ha testat Box i maj 2016 använder nu Endemol Shine Nordics, sedan i september förra året, Box i produktion.

Box används av 69 000 företag över hela världen och gör det enkelt och säkert att dela information och samarbeta. Endemol Shine Nordics blir en del av ett växande antal företag inom media och nöjesindustrin som valt Box, däribland: Fremantle MediaThe Recording Academy®CAA, Legendary Pictures, Sundance Institute och Discovery Communications, och även globala företag som General ElectricRoyal HaskoningDHV och Schneider Electric.

Om Endemol Shine Nordics

Endemol Shine Nordics är Nordens största koncern inom film- och TV-produktion, med elva produktionsbolag och tre broadcasters i Danmark, Finland, Norge och Sverige. Endemol Shine Nordics skapar och producerar flera av de mest innovativa, populära och kommersiellt framgångsrika TV-programmen som visas i Norden.

Om Box

Box (NYSE: BOX), grundat 2005, hjälper anställda och organisationer att förbättra arbetssättet så att de kan uppnå resultat snabbare. Mer än 69 000 organisationer, däribland General Electric, KKR & Co., P&G och The GAP, använder Box moderna plattform för innehållshantering för att på ett säkert sätt komma åt och hantera sin kritiska information i molnet. Box har sitt nordiska kontor i Stockholm, huvudkontor i Redwood City, Kalifornien, och kontor över hela USA, Europa och Asien. Mer information om Box finns på www.box.com.

Box, PR
Titus Thomson, +44 (0) 2036919588