QNB Group: Financiële resultaten boekjaar 2016 (geëindigd op 31 december 2016)

QNB Head office (Photo: ME NewsWire)

DOHA, Qatar--()--QNB Group, het grootste financiële instituut van het Midden-Oosten en Afrika, heeft zijn jaarcijfers bekendgemaakt.

In de twaalf maanden die eindigden op 31 december 2016 boekte het bedrijf een nettowinst van 12,4 miljard Qatarese rial (3,4 miljard dollar); tien procent meer dan vorig jaar. Het totaal aan activa bereikte een waarde van 720 miljard Qatarese rial (198 miljard dollar). Dat is 34 procent meer dan in december 2015 en het hoogste totaal in de geschiedenis van QNB Group.

De directie heeft de General Assembly aanbevolen een dividend in contanten van 35 procent van de nominale aandeelwaarde (3,5 Qatarese rial per aandeel) uit te keren. Daarnaast beveelt de directie een bonus aan van 10 procent van het aandelenkapitaal (1 aandeel voor iedere 10 aandelen). De cijfers van 2016 en de dividenduitkering moeten worden goedgekeurd door de Qatarese Centrale Bank.

QNB Group
Maha Mubarak Ali, +974-449-75704