Amazon Prime Video är nu tillgängligt i mer än 200 länder världen över

Nu är det möjligt att bli medlem i Prime Video och njuta av nya populära serier som The Grand Tour med Jeremy Clarkson, Richard Hammond och James May, och prisbelönta egenproducerade serier från Amazon som Golden Globe-vinnaren Mozart in the Jungle, Golden Globe Award, Emmy, BAFTA-vinnaren Transparent, Emmy-vinnaren The Man in the High Castle, och flerfaldiga Emmy-vinnaren Tumble Leaf och även populära Hollywood-filmer och TV-program

Prime Video är automatiskt tillgängligt utan extra kostnad för Amazon Prime medlemmar i Belgien, Kanada, Frankrike, Indien, Italien och Spanien och för kunder i nya Prime Video områden till lanseringspriset $ 2,99 (eller 2,99 €) per månad under de första sex månaderna

Prime Video-medlemmar kan när som helst och var som helst titta via Amazon Prime Video-appen för Android och iOS-telefoner och surfplattor, Fire läsplattor, via populära LG och Samsung Smart TVs eller online på PrimeVideo.com. Det är också möjligt att ladda ner alla program till mobila enheter för visning offline.

Medlemmar kan titta på Amazons egenproducerade serier på engelska, och har möjlighet att se textade och dubbade versioner på franska, italienska, portugisiska och spanska

Amazon Prime Video is now available to customers in more than 200 countries and territories around the globe. (Graphic: Business Wire)

SEATTLE--()--(NASDAQ:AMZN)—Amazon meddelade idag att det nu är möjligt att bli medlem i Amazon Prime Video i mer än 200 länder världen över. Kunder runt om i världen kan nu njuta av nya populära egenproducerade serier som The Grand Tour med Jeremy Clarkson, Richard Hammond och James May (för närvarande topprankad på IMDb med betyget 9.4 baserat på över 20,000 röster) och The Man in the High Castle, Transparent, Mozart in the Jungle, Tumble Leaf med flera. Kunder kan teckna ett Prime Video medlemskap på PrimeVideo.com och titta via Android och iOS-telefoner och surfplattor, Fire läsplattor, och via populära smart–TVs från LG och Samsung. Amazon Prime medlemmar i Belgien, Kanada, Frankrike, Indien, Italien och Spanien kan börja titta idag utan extra kostnad genom sitt Prime medlemskap. Kunder i nya Prime Video områden kan teckna ett medlemskap till lanseringspriset $ 2,99 (eller 2,99 €) per månad för de första sex månaderna, som börjar med en gratis 7-dagars testversion på PrimeVideo.com.

"Vi är glada över att kunna meddela att fans runt om i världen har tillgång till Prime Video från och med idag", säger Tim Leslie, Vice President, International, Prime Video. "The Grand Tour och andra kritikerrosade egenproducerade Amazon tv-serier som Transparent, Mozart in the Jungle, och The Man in the High Castle finns nu tillgängligt tillsammans med hundratals populära Hollywood-filmer och TV-program, till lanseringspriset $ 2,99 per månad. Och vad som är riktigt spännande är att detta bara är början.”

Vad finns det att titta på?

Amazon Prime Video medlemmar runt om i världen kan nu njuta av The Grand Tour, den största premiären hittills på Prime Video, flerfaldiga Golden Globe Award, Emmy och BAFTA-vinnaren Transparent, flerfaldiga Golden Globe Award-vinnande serien Mozart in the Jungle och en av de mest streamade egenproducerade serierna på Amazon Prime, The Man in the High Castle. De flesta egenproducerade barnserierna från Amazon är också tillgängliga, inklusive det animerade konstäventyret Creative Galaxy, vänskapshistorien Gortimer Gibbon’s life on Normal Street, och flerfaldigt Emmy-belönade animerade serien Tumble Leaf med flera. Ytterligare egenproducerade serier av Amazon som Woody Allen’s Crisis in Six Scenes, David E. Kelley’s Goliath med Billy Bob Thornton, och dokumentärserierna American Playboy: The Hugh Hefner Story samt Sneaky Pete producerade av Bryan Cranston och Graham Yost, med Giovanni Ribisi i huvudrollen, kommer att läggas till tjänsten nästa år. Prime Videos medlemmar kommer också att kunna titta på hundratals populära filmer och TV-program från de främsta producenterna och Hollywood.

Hur gör man för att titta?

Medlemmar kan titta på Amazon Prime Video på engelska, och har möjlighet att se textade och dubbade versioner av de flesta program på franska, italienska, portugisiska och spanska. Medlemmar kan titta när som helst, var som helst via Amazon Prime Video-appen för Android, iOS-telefoner och surfplattor, Fire läsplattor, via populära smart-TVs från LG och Samsung eller online på PrimeVideo.com. Medlemmar kan också ladda ner alla filmer och tv-program för visning offline – vilket innebär att man kan titta i samband med flyg- och tågresor, eller var som helst utan extra kostnad.

Prime Video-medlemmar kan också styra hur mycket data som de använder vid streaming och nedladdning genom att välja mellan bra, bättre och bästa möjliga bildkvalité. Detta möjliggörs av Amazon Prime Videos toppmoderna teknik för videokomprimering som använder mindre data utan att bildkvalitén försämras. Amazon Prime Videos automatiska maskininlärningssystem kommer också att välja den bästa strömmande konfigurationen för respektive kund baserat på deras enhet, plats och internetleverantör, vilket ger bättre bildkvalitet och färre avbrott även när internets anslutningshastighet är långsam eller mycket varierande.

Pris:

Amazon Prime Video är nu tillgängligt utan extra kostnad för Amazon Prime i Belgien, Kanada, Frankrike, Indien, Italien och Spanien och till kunder i nya Prime Video områden för $ 2,99 USD (eller 2,99 €) per månad under de första sex månaderna, en 50 procents rabatt på ordinarie pris som är $ 5,99 (eller 5,99 €) per månad. Besök PrimeVideo.com och starta en gratis 7-dagars testversion.

Amazon Prime Video är nu tillgängligt i följande länder och områden. För mer information besök PrimeVideo.com.

Land/område Pris
Zambia $ 2,99
Zimbabwe $ 2,99

Om Amazon

Amazon styrs av fyra principer: kundfokus snarare än konkurrentfokus, passion för uppfinnande, helt fritt från driftstörningar och långsiktighet. Kundrecensioner, 1-Click shopping, personliga rekommendationer, Prime, Fulfillment by Amazon, AWS, Kindle Direct Publishing, Kindle Fire läsplattor, Fire TV, Amazon Echo, och Alexa är några av de produkter och tjänster som Amazon tagit fram. För mer information, besök www.amazon.com/about.

Amazon.com, Inc.
amazonvideo@golin.com