Større fransk hospitalsammenslutning vælger intelligent workflowløsning fra Ascom

Centre Hospitalier Intercommunal Elbeuf (Photo: Business Wire)

GOTEBORG, Sverige--()--Centre Hospitalier Intercommunal Elbeuf, Louviers & Val de Reuil (CHIELVR) er en sammenslutning af hospitaler, klinikker og plejehjem, som dækker et område med 160.000 borgere og med en kapacitet på over 1.000 senge på tværs af flere kommuner i Normandiet i Frankrig.

I 2010 tog CHIELVR kontakt til Ascom med henblik på at modernisere de eksisterende kommunikationssystemer. Ascom var oplagt til opgaven, eftersom Ascom har leveret beboer- og patientkaldesystemer til CHIELVR siden 2004. Opgaven i 2012 var dog langt mere avanceret og omfattede faseinddelt integration af kliniske, tekniske og personlige alarmsystemer via Ascoms middlewareplatform.

“Forenklet sagt, implementerer vi en intelligent, integreret workflowløsning. Det vil sige, at vi gør mange forskellige typer forretningskritiske data og kommunikation mobile og distribuerer dem til personalets individuelle mobiltelefoner. Ascom middleware sørger for, at informationen prioriteres, distribueres og gøres sporbar, og gør det derved muligt at forbedre patientplejen, effektivisere arbejdsgange og styrke personalets sikkerhed,” siger Cyril Dufresne, Director of Solutions i Ascom Frankrig.

CHIELVR’s integrerede kommunikationsløsning er baseret på Ascoms IP-DECT system, som kombinerer brugervenligheden og de lave omkostninger, der kendetegner IP-teknologien, med DECT-telefoniens gennemtestede pålidelighed. “Det er et stort og løbende projekt at sammenkoble patientkald, demensovervågning, personlige alarmer og tekniske alarmer i én og samme løsning. Det kræver smart og fleksibel teknologi,” siger Dufresne.

Bygninger taler… nu kan CHIELVR lytte med

Tekniske alarmer spiller en central rolle i Ascoms løsning til CHIELVR. Alarmer om fejl på udstyr og/eller bygninger sendes nu direkte til de ansvarlige medarbejderes telefoner. Det samme gælder brand- og lækagealarmer. Alarmerne går straks igennem til det rette personale, hvilket sikrer den hurtigste og mest korrekte reaktion.

“Det nye kommunikationssystem forbinder alle vores teams og styrer kritisk information intelligent. Det styrker vores organisations effektivitet. Patientsikkerheden og patientplejen er blevet forbedret, og dette gælder også plejepersonalets og det tekniske personales svartider og reaktion”, siger den ansvarlige for teknisk service på CHIELVR.

Sporing af begivenheder er et andet nøgleområde i den samlede løsning. Alle patient- og beboerkald logges nu automatisk med information om lokation og varighed. Herved får CHIELVR adgang til værdifulde data samt dokumentation for det udførte arbejde. “Dokumentation spiller en stadigt vigtigere rolle på hospitaler i dag. Det kan være med til at give de pårørende sikkerhed for, at patienten får den rette pleje,” siger Dufresne.

CHIELVR anvender omkring 600 Ascom IP-DECT håndsæt. Det tekniske personale er i gang med at blive opgraderet til Ascom d41, mens plejepersonalet udstyres med Ascom d81. Løsningen omfatter også diskrete alarmkæder til Alzheimerpatienter og andre, som har svært ved at orientere sig.

“Vi er med den nye løsning kommet i mål på nogle helt centrale områder på CHIELVR. Personalet og patienterne har fået adgang til nye services. Arbejdsgangene er blevet effektiviseret. Det er blevet lettere at få adgang til information. Plejepersonalet reagerer hurtigere. Kommunikationen og samarbejdet mellem de forskellige teams er forbedret. Sikkerheden for personalet – især dem der arbejder alene – er styrket. Og CHIELVR er blevet bedre til at indsamle og analysere vigtige data”, siger Dufresne.

Om Ascom

Ascom er en global leverandør af løsninger med fokus på ICT og mobile workflowløsninger i sundhedssektoren. Det er Ascoms vision at lukke hullerne i den digitale information med henblik på at skabe det bedste beslutningsgrundlag - når som helst og hvor som helst. Ascom ønsker at levere forretningskritiske realtidsløsninger til stærkt mobile, ad-hoc og tidsfølsomme miljøer. Virksomhedens unikke produkt- og løsningsportfolio og softwarearkitektur gør det muligt at integrere mobile enheder og skabe løsninger, der giver smidige, effektive workflows i både sundhedssektoren, industri-, sikkerheds- og detailsektoren.

Ascoms hovedsæde ligger i Baar i Schweiz. Virksomheden har datterselskaber i 15 lande og beskæftiger ca. 1.300 medarbejdere verden over. Ascom (ASCN) er noteret på SIX Swiss Exchange i Zürich. Find flere oplysninger om Ascom på www.ascom.dk.

Ascom France
Celine Costantini