St. Jude Medical krijgt fiat van FDA voor nieuwe PressureWire X Guidewire – optimaliseert dotterbehandelingen van patiënten met complexe anatomie

St. Jude Medical PressureWire™ X Guidewire (Photo: Business Wire)

ST. PAUL, Minn.--()--St. Jude Medical, Inc. (NYSE:STJ), internationaal producent van medische apparatuur, heeft vandaag bekendgemaakt dat zijn FRR-meetsysteem PressureWire™ X Guidewire in de Verenigde Staten is goedgekeurd en gelanceerd. De nieuwste generatie van het grensverleggende PressureWire™ Guidewire is ontworpen voor verbeterde vormbaarheid en grotere vormvastheid, zodat trauma’s aan bloedvaten beperkt blijven. Dit gebeurt met de accuratesse en eenvoud die artsen verwachten bij een dotterbehandeling (percutane coronaire interventie), vooral bij patiënten met een complexe anatomie.

St. Jude Medical, Inc.
J.C. Weigelt, 651-756-4347