Reisapps of Reisbureau’s?

LONDON & NEW YORK & SHANGHAI--()--Reisdealbedrijf Travelzoo heeft een enquête gehouden onder 6000 Aziatische, Europese en Noord-Amerikaanse leden, om erachter te komen hoe consumenten in verschillende markten vakanties uitkiezen en boeken. Waar het grote merendeel van de Chinese respondenten reisapps gebruikt – 85 procent van Chinese Travelzoo®-leden zegt reisapps het gemakkelijkst te vinden voor vakantieboekingen en 70 procent zegt van plan te zijn vluchten, cruises, reispakketten en hotels via apps te boeken – bestaat er bij Europese respondenten weerstand tegen boekingen via de mobiel.

Richard Singer, Europees topman van Travelzoo, zei: “Het onderzoek toont aan dat er grote verschillen zijn tussen landen in opvattingen over de betrouwbaarste wijze waarop men een reis uitzoekt en boekt. Voor merken is het daarom belangrijk te erkennen dat deze culturele nuances het verschil zijn tussen succes en falen in de huidige concurrerende reisbranche. In China is een app van topkwaliteit cruciaal, terwijl de rol van reisbureaus in Duitsland en Canada groot blijft. Als onderneming past Travelzoo de presentatie van zijn deals constant aan en blijft het op de hoogte van culturele trends en verschuivingen, zodat het merk aantrekkelijk blijft in de vele markten waarin het opereert.”

Travelzoo
Laura Higgins