MyHeritage lancerer ny billedservice til slægtstræet: Online Family History Map

Med PedigreeMap kan brugeren nu plotte begivenheder og fotografier fra slægtstræet ind på et interaktivt kort og på den måde skabe geografisk og historisk overblik

KØBENHAVN--()--MyHeritage, der er det førende system til at finde, gemme og dele brugeres slægtshistorie, præsenterer i dag servicen PedigreeMap, der er en helt ny mådetil at vise og skabe overblik over alle begivenhederne i en brugers slægtstræ som eksempelvis fødsel, bryllup og dødsfald, ligesom digitale billeder og indscannede historiske billeder kan præsenteres på et interaktivt kort.

Det giver brugeren mulighed for at spore sine forfædres adresser og dermed opnå ny viden om deres liv og levemåde. Alle data ordnes efter land og adresse, så det er nemt for brugeren at filtrere oplysningerne på kortet efter person, familiegren, begivenhedstype og tidsperiode.

PedigreeMap leveres med yderligere funktioner som eksempelvis standardisering af stednavne til forbedring af datakvaliteten. Desuden er der funktionen Heatmaps, som viser geografiske områder med særlig høj koncentration af aktiviteter i brugerens slægtshistorie.

”Som den førende virksomhed inden for slægtsforskningsteknologi føler vi os forpligtet til hele tiden at udvikle nye måder til at hjælpe mennesker med at skabe bedre overblik over deres slægts historie,” udtaler Uri Gonen, Senior VP for Product Management hos MyHeritage. ”Den første udgave af PedigreeMap hjælper folk med at forstå deres forfædres livsrejse, og vi har flere originale ideer i støbeskeen til de kommende udgaver af systemet.”

PedigreeMap er gratis for alle brugere. For at få adgang til den nye service skal man blot logge ind på sin konto på MyHeritage, eller skabe en ny gratis konto, og derefter vælge Pedigree in apps-menuen.

Om MyHeritage

MyHeritage er det førende system til at finde, gemme og dele brugeres slægtshistorie. MyHeritage bestræber sig på at være teknologisk førende for at gøre slægtsforskning til en aktivitet, der er tilgængelig for alle og som giver hurtige fremskridt. Det globale brugerunivers har adgang til et stort bibliotek af historiske data, en omfattende samling af slægtstræer og særdeles avancerede søgeteknologier og matchteknologier. MyHeritage anvendes af mange millioner familier, der på en nem måde kan dele familiens historie til glæde for både nutidens familiemedlemmer og for fremtidens generationer. MyHeritage findes på 42 sprog. www.myheritage.com

MyHeritage
Aaron Godfrey, +13475427902