IHC vertegenwoordigt VAE op World Humanitarian Summit van VN in Istanbul

HE Moosa Al Hashemi IHC CEO and HE Maitha Al-Shamsi at IHC stand during the World Humanitarian Summit (Photo: ME NewsWire)

DUBAI, United Arab Emirates--()--De International Humanitarian City (IHC) van Dubai vertegenwoordigde de Verenigde Arabische Emiraten op ‘s werelds eerste World Humanitarian Summit (WHS), die gisteren is begonnen in Istanbul. WHS is een mondiale roep om actie van de secretaris-generaal van de Verenigde Naties, Ban Ki-Moon. Het evenement brengt meer dan honderd eenheden, wereldleiders, hulporganisaties, het maatschappelijk veld, humanitaire organisaties, de private sector en andere partners bijeen om hun solidariteit met door rampen getroffen mensen te onderstrepen en hun collectieve inzet voor humanitaire hulp duidelijk te maken.

De deelname van de VAE toont aan dat het land zich inzet voor humanitaire hulp en het vinden van duurzame oplossingen van de humanitaire problemen van nu. Als organisatie met een kritische rol binnen de Verenigde Naties is IHC er trots op de VAE te vertegenwoordigen op de top. Hier bleek de toewijding van het land aan innovatie en samenwerking als centrale aspecten van toekomstige humanitaire werkwijzes – thema’s die centraal staan binnen de IHC als ‘s werelds grootste humanitaire hub.

International Humanitarian City
Rania Hammad, +971-4-368-0202