Ascom styrker effektiviteten med avanceret integration til EPJ-systemer

GÖTEBORG, Sverige--()--Ascom udvider nu integrationen mellem Ascom Unite Messaging Suite og førende EPJ-systemer til også at omfatte automatisk beskeddistribution i forbindelse med indlæggelse, udskrivning og overflytning af patienter. En af de mest anvendte komponenter i EPJ-systemer er netop ADT (Admission, Discharge, Transfer), som bruges i forbindelse med patientlogistik.

På mange hospitaler forløber ADT-processen på stort set samme måde som for 10 år siden. Men med Ascom Unite er det i dag muligt at strømline processen væsentligt. Ved at sende ADT-relaterede beskeder direkte til plejepersonalets mobiltelefoner styrkes hele flowet omkring den enkelte patient. Uanset om patienten skal flyttes fra akutafdelingen til en sengestue eller skal til en diagnostisk undersøgelse på røntgenafdelingen, så vil den automatiske notifikation til personalet styrke kommunikationen og forbedre responshastighederne.

-Vi kan nu distribuere ADT-beskeder fra EPJ-systemet direkte til personalets mobiltelefoner. Vores mål er at sørge for, at plejepersonalet har nem adgang til al nødvendig information, så de kan handle hurtigt og effektivt i enhver situation. Integrationen mellem Ascom Unite og EPJ-systemer er et stærkt værktøj, der strømliner kommunikationen, forbedre workflowet omkring patientplejen og skaber basis for et bedre plejemiljø,” siger Claes Ödman, General Manager, Ascom Wireless Solutions.

Om Ascom Wireless Solutions

Ascom Wireless Solutions blev grundlagt i 1955 som en division under Ascom AG og leverer virksomhedskritiske ICT-løsninger til den globale sundhedssektor. I dag er over 100.000 af vores systemer installeret på hospitaler, plejehjem og i plejeboliger samt virksomheder, hvor kritisk kommunikation er vigtigt. Vi er frem for alt optaget af, at gøre en forskel i sundhedssektoren.

Ascom Wireless Solutions
Magnus Lönnroth