Bouwcontract voor spoorwegbouw in Thailand voor MHI, Hitachi en Sumitomo

Rolling Stock Image Rendering (Graphic: Business Wire)

TOKYO--()--Mitsubishi Heavy Industries, Ltd. (MHI), Hitachi, Ltd. en Sumitomo Corporation hebben van de Thaise Staatsspoorwegen opdracht gekregen tot het ontwerp en de bouw van een startklaar elektrisch en mechanisch systeem voor het spoorwegproject Red Line. De opdracht heeft een waarde van circa 32,399 miljard Thaise baht. De bouw is naar verwachting in 2020 klaar. Mitsubishi Heavy Industries is verantwoordelijk voor het ontwerp en de levering van systemen die niet met het rollend materieel te maken hebben.

De Thaise bevolking is qua transport voornamelijk afhankelijk van autovervoer. Het gevolg is dat verkeersopstoppingen en luchtvervuiling door auto’s erger verergeren. Daarom groeit de vraag naar infrastructuur voor transport, voor massaomslag tegen een lage uitstoot van koolstof.

Mitsubishi Heavy Industries, Ltd. (MHI)
Genki Ono, +81-3-6716-2168
Corporate Communication Department
genki_ono@mhi.co.jp