St. Jude Medical krijgt CE-markering voor pas gelanceerde, vierpolige pacingdraden

Quartet Quadripolar Pacing Leads. Courtesy of St. Jude Medical.

ST. PAUL, Minn.--()--St. Jude Medical, Inc., internationaal producent van medische apparatuur, heeft vandaag aangekondigd dat het een CE-markering heeft gekregen voor drie nieuwe Quartet-geleidingsdraden die bedrijf het onlangs heeft gelanceerd. De nieuwe geleidingsdraden bieden met hun vernieuwde vorm extra ruimtelijke mogelijkheden. Nieuwe ruimtelijke combinaties zorgen voor een effectievere aanpak binnen de cardiale anatomie van de individuele hartpatiënten, voor wie cardiale resynchronisatietherapie of ondersteuning met defibrillatoren nodig is.

“De anatomie van het hart en de bloedvaten varieert van patiënt tot patiënt, dus wanneer ik over vierpolige geleidingsdraden van Quartet in verschillende maten en vormen beschik, helpt mij dat bij de behandeling van patiënten met cardiale resynchronisatietechnologie. We zijn nu in staat de vierpolige geleidingsdraad in de best mogelijke positie te plaatsen, waardoor we meer hartweefsel vastleggen voor de beste responskansen bij hartfalen”, zei Sami Pakarinen, cardioloog van het academisch ziekenhuis van Helsinki.

St. Jude Medical, Inc.
J.C. Weigelt, 651-756-4347