Westinghouse vergroot met BEACON veiligheid Oekraïense kerncentrales

Westinghouse President and CEO Danny Roderick and Energoatom President Yuriy O. Nedashkovsky sign contract to enhance Ukraine nuclear safety with Westinghouse BEACON™ Core Monitoring System. (Photo: Business Wire)

PITTSBURGH--()--Westinghouse Electric Company heeft vandaag bekendgemaakt dat het een contract met National Nuclear Energy Generating Company (NNEGC) – Energoatom heeft ondertekend, waarmee het een licentie afgeeft voor het gebruik van zijn BEACON™ Core Monitoring System in Reactor 5 van de kerncentrale Zaporizhia. Deze stap diversificeert de toevoer van kernbrandstof en aanverwante materialen naar Oekraïne. BEACON, dat met de nieuwste technologie is uitgerust, verzorgt cruciale veiligheidsmetingen in kernreactoren.

BEACON wordt met succes toegepast in reactor 3 van de Kerncentrale Zuid-Oekraïne. De uitbreiding naar Zaporizhia is een bewijs van het vertrouwen dat Energoatom heeft in de software, die de energiespreiding in de reactorkern gedetailleerd en direct berekent op basis van gegevens van kerncentraleapparatuur.

Westinghouse Europe, Middle East & Africa
Hans Korteweg, Communications Director
+32 (0)2 645-7162 (office)
+32 (0)479-75-13-60 (mobile)