Veeva Systems: nieuw internationaal onderzoek laat licht schijnen op inefficiënt contentmanagement in levenswetenschappen

BARCELONA--()--De bevindingen van het vandaag gepubliceerde Veeva 2015 Life Sciences Commercial Content Management Survey laten zien dat de versnipperde aanpak van contentmanagement binnen de sector een substantiële impact heeft op wettelijke nakoming en de tijd voordat een product op de markt verschijnt. Het internationale onderzoek onder meer dan 250 commercieel bestuurders legt opvallende tekortkomingen in de digitale distributieketen bloot- van het creëren van content en controle, tot vervaltijd, distributie en terugtrekking.

Ondanks de alomtegenwoordigheid van digitale kanalen, kan het merendeel (60 procent) van de respondenten goedgekeurde commerciële content niet via meerdere kanalen verspreiden, ook al zien de meesten (78 procent) dit als een cruciale factor voor een verkorte tijd voor vermarkting. Het terugtrekken van content is ook een probleem, want bijna de helft (48 procent) van de respondenten doet dit nog handmatig.

Veeva Systems Inc.
Sue Glanville / Cate Bonthuys
sue@catalystcomms.co.uk / cate@catalystcomms.co.uk
+44 (0) 7715 817589 / +44 (0) 7746 546773