Truckafdeling Delticom: Banden belangrijke veiligheidsfactor

Safely and efficiently to your destination: Check your tyres for trucks especially in the colder time of the year. Photo: Delticom AG, Hanover (Photo: Business Wire)

HANNOVER, Duitsland--()--Het is druk op de weg. In de eerste negen maandag van 2015 zijn in het Verenigd Koninkrijk 18 procent meer vrachtwagens en commerciële voertuigen geregistreerd dan vorig jaar. Gezien deze cijfers is het van belang goed vooruit te plannen en verstandig te investeren. In 2014 steeg in het Verenigd Koninkrijk het aantal verkeersongelukken met auto’s voor goederenvervoer met 6 procent ten opzichte van het jaar daarvoor. Nieuwe banden leveren een cruciale bijdrage aan veilig vervoer.

Om deze reden raden experts transportbedrijven en zakenlui met een klein wagenpark aan hun auto’s intensief te onderhouden. Dit draag niet alleen bij aan een langere levensduur, het zorgt ook voor veiliger verkeer op de weg. In de lange Europese winters met continu veranderlijk weer, vergroot de perfectie grip de mobiliteit van goederenvervoerders en bedrijven aanzienlijk.